Amerika’da dünya tünel yarışması düzenlenmiş.
İki taraftan başlanan tünel inşaatı yüzde kaç sapma payıyla birleştirilebilir.
Yarışmanın konusu bu
Japon mühendis kürsüye çıkmış projesini açıklıyormuş
-Girişten itibaren yüzde 3 sağ eğimle, karşıdan ise yüzde 6 sol eğimle tüneli 10 santimlik sapmayla birleştiririm demiş.
Bu defa Alman mühendis çıkmış sahneye. O da hakeza öyle
-Ordan dönerim, burdan saparım, kuzeye yönelirim güneyden yaklaşık 1 metre sapmayla birleştiririm tüneli demiş.
Sıra Türk Mühendis Temel’e gelmiş, kendinden emin.
 -İki taraftan da inşaata başlarum, ortada birleştuk birleştuk, olaki birleşemeduk iki tünelimiz olur demiş.
Fıkra bu ya
Nereden aklıma geldi.
Akyazı Tünelinden geçerken.
Kanuni Bulvarı kapsamında inşa edilen Akyazı tünelinin tek girişi var ama çift çıkışı bulunuyor.
Karadeniz Sahil Yolu'nun Trabzon kesimindeki önemli geçişleri arasında yer alan, Kanuni Bulvarı projesi kapsamında inşa edilen ve acil durumda birbirine geçiş imkânı sağlaması bakımından Türkiye'de tek olan çift tüplü tünel geçtiğimiz günlerde hizmete açıldı.
Sebep olandan Allah razı olsun.
Sol tüpü 2 bin 470 metre, sağ tüpü ise 2 bin 475 metre uzunluğundaki Akyazı Tünelinin Türkiye’de eşi ve benzeri yok.
Tüplerden birinin adına Bordo, diğerininkine Mavi ismi verildi.
1,5 milyar liraya mal olan ve 8'i hemzemin, 15'i köprülü olmak üzere 22 kavşağın yanı sıra 47 köprü ve bir viyadüğü de bünyesinde barındıran Kanuni Bulvarı, 3 şerit gidiş ve 3 şerit geliş şeklinde inşa edilen ve Avrupa standartlarındaki yolda 5 metre genişliğinde sağlı sollu yaya kaldırımları bulunuyor.
Akyazı Tüneli de bu büyük projenin yer aldığı güzergâhtaki Yıldızlı ile Beşirli mahalleleri arasında inşa edildi.
Bitti iki tüp de trafiğe açıldı.
Aynı zamanda, Karadeniz Sahil Yolu kenarındaki dolgu alanında yapımı süren Akyazı Spor Kompleksi bünyesindeki Akyazı Stadı'nın da trafik yoğunluğunu önleyecek.
Başka bir örneği de yok.
Kanuni Bulvarı projesi kapsamında Boztepe ve Bahçecik tünellerindeki çalışmalar da yoğun bir şekilde sürüyor. Önümüzdeki günlerde bu tünellerden de geçeceğiz.
Trabzon’a adeta kalp ameliyatı yapılıyor.
Anjio yapılıyor.
Tünellerde şehre stend takılıyor
Dağların altında açılan yeni tünellerde şehre By Pass ameliyatı yapılıyor.
Yer altından anjio ve bypass yapılırken yüzeyde de plastik cerrahi ameliyatları sürüyor. TOKİ’nin projeleri uygulanmaya devam ediyor.
Yeri geldi botoks yeri geldi yüz gerdirme ile şehir yıkılarak yeniden kuruluyor.
Dolguyla, silikonla bu şehir düzenlenmeye çalışılıyor.
Kalp, damar ameliyatları hayati önem taşıyor.
Trabzon’da kan akışını sağlayacak ameliyat da bypassdır.
Gerek tüneller ve gerekse yüzeydeki ana arterlerle Trabzon’da kan akışı sağlanmaya çalışılıyor.
Kanuni Bulvarı ve Güney Çevre Yolu projeleri ana arterlerle sahile bağlanarak şehrin dikey büyümesi sağlanacak.
Bu da şehre yapılan ve yapılacak ameliyatlarla gerçekleşebilir.
Akyazı, Bahçecik, Erdoğdu, Boztepe tünelleriyle gerçekleşebilir.
Yeni damarlarla ve stentlerle Trabzon’un kan dolaşımı sağlanabilir.
Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Orhan Fevzi Gümrükçüoğlu hem doktor hem de mühendis.
Yani bypassı da yapar stentleri de takar.
Botoksu da
Destek olmalıyız.
Bu şehir için bir çivi çakandan Allah razı olsun.
xxx
Türk Polis Teşkilatının 173. Kuruluş yıldönümü ve Hemşireler Haftasını kutluyorum.