Gazeteci iseniz, hele de yönetici iseniz uçaksız seyahatin çok zor olduğunu bilirsiniz.
Uçağa zorda olsa biniyordum.
Ne zamanki Tiflis havalamına(2000) inerken rüzgar bizi bir o yana bir bu yana kağıt gibi salladı, O zaman fobi oluştu.
Uçakta Cafer Hazaroğlu vardı. Gazeteciler Aydın Topçu ile Ali Değermenci de vardı.
Sonraki seyahatlerimi Karayolu ile birlikte yaptım. Çok zor ama öyle.
Dortmund günleri için Almanya seyahati gelince ve pasaportu çıkarınca kaçmak olmadı.
Uçak büyüktü. Arıbus 320.
Hatice Öztürk kuran okudu bizde Hasan Öztürk ile sohbet ettik.
Dönemin Çalışma Bakanımı Süleyman Soylu da uçakta idi.
En konforlu hizmet ve titiz uçuş oldu.
Pilot Almanya’nın girişinden sonra belli bir süre sallanacağımızı söyledi ve dediği gibi de oldu. Dönüşte en kestirme yoldan Trabzon’a indik.
Büyük uçak fobimi azaltıyor.
Dahası Airbus uçaklarına binmede korkum çok az. Ama Boing uçaklarına yönelik en büyüğü de olsa fobim var.
Trabzon’da denize düşmek üzere olanı da Boing 737 800 uçağı idi.
Trabzon havalimanının tehlikeli bir havalimanı olduğunu biliyoruz.
Zaten Beşiktaş kafilesi 1980 yılında fındık bahçesine girmişti.
Havalimanı sonra büyütüldü. Piste inen uçaklar(MİG 29) pistten çıkan uçaklar oldu.
10 yıldır Trabzon’a yeni havalimanını tartışıyoruz. Bir 5 yıldır da pistin uzatılacağını.
Siyasetçiler Trabzon’a geldiğinde sürekli aranırım.
O bölgede yani pistin doğusunda binaları olanlar istimlaka ne zaman başlayacağını sorarlar, siyasetçilere de sormamı isterler.
Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan yeni havalimanı yapılmaycağını ve mevcut pistin uzatılacağını ifade etti.
Trabzonla ilgili Tayyip Erdoğan son noktayı koydu.
Bizim tesellimiz can kaybının olmaması.
Ancak kaza büyük bir kazadır.
Ahaber’de Enes Aslan’ı izlediniz mi?
Belden aşağısı çamur.
Ama helal olsun.
Çıkış kapılarını açan o.
Siyasette ki soğukkanlı duruşunu oraya da sansıttı.
Çok geçmiş olsun diyoruz.
Yukarıda söyledim ya.
Uçaklar önemli.
Pegasus sürekli uçuyor,
Peki bakım?
Peki pilot deneyimi?
Bunlara ne kadar önem veriliyor.
Eğer Pegasus’tan sürekli şikayet geliyorsa demek eksik var.
Pegasus bundan sonra daha dikkatli olmalı.
Nelere dikkat?
Deneyimli pilot olacak.
Ve yeterli bakım olacak.
Uçağı ayakta tutan ve kaza riskini azaltan bunlardır.
Trabzon’a, Türkiye’ye geçmiş olsun.
Ve Trabzon havalimanındaki koordinasyondan dolayı da ekibi tebrik edelim.
Anında müdahale ve tahliye.
Bu da doğal afetlere ve kazalara karşı yeterli önlemin varlığının
göstergesidir.