Yıllık 10 bin adedin üzerinde üretilen ve 204 beygir gücünde 1.6 litre Turbo GDi motora sahip bu yüksek performanslı model, bundan böyle sadece Avustralya ve Yeni Zelanda için sağdan direksiyonlu olarak sınırlı sayıda üretilecek.

Hyundai Ioniq 5N

Kararın arkasında yatan temel neden, emisyon regülasyonları nedeniyle Avrupa'da araçların 180 beygir gücüne düşürülmesi zorunluluğu. Bu, performans odaklı İ20 N modeli için önemli bir etken oldu. İ20 N, Hyundai'nin içten yanmalı motor kullanılan son N modeli olma özelliğini taşıyor ve markanın ikonik son hatchback (hb) modellerinden biri olarak tarihe geçiyor.

Ancak, İ20 N'in üretiminin sonlanması, Hyundai'nin elektrikli araçlar alanındaki iddiasını da gözler önüne seriyor. Marka, performans ve çevreci teknolojileri bir araya getirerek otomobil sektöründeki yenilikçi yönünü pekiştiriyor. Bu doğrultuda, yeni dönemin ilk ürünü olan Ioniq 5 N'nin yakın zamanda Türkiye pazarına sunulması bekleniyor.

1992 1997 1999 2008 2019 girişlilere özel çizelge! SGK başlangıç gün prim tarihinize göre erken emeklilik yaş tablonuz 1992 1997 1999 2008 2019 girişlilere özel çizelge! SGK başlangıç gün prim tarihinize göre erken emeklilik yaş tablonuz

İ20 N'in veda etmesi, performans tutkunları için bir dönemin sonunu işaret ederken, Hyundai'nin sürdürülebilirlik odaklı gelecek vizyonunun bir parçası olarak değerlendiriliyor.

Muhabir: BİROL SANCAK