1980’de Trabzon köy görünümde idi.
Tarihi kent kimliğini koruma anlamında bazı şeyler yapıldı ama şehirleşirken bazı tarihi binalarda yok oldu.
Trabzon ilk önemli hizmetleri ANAP’tan Orhan Karakullukçu döneminde aldı. Hal binası yoktu, oldu. Bugün kaldırılıp kaldırılmayacağı tartışılıyor.
Belki onun bulunduğu alanda çok daha moderni, gıda toptancıları da eklenerek yenisi yapılabilir.
Otogar Türkiye’nin modern otogarlarından birisi olmuştu, yenisi gerekli.
Atasu ve su şebekesinin yenilenmesi yine Karakullukçu dönemindedir.
1989 yılında işbaşına gelen Atay Aktuğ,
Sonrasında 2 dönem  Başkanlık yapan Asım Aykan döneminde ve yine Volkan abi döneminde, 10 yılda Orhan Fevzi Gümrükçüoğlu döneminde Trabzon çok hizmetler aldı.
Sadece onlar mı?
Merkezi hükümetler neler yapmadı ki, örnek havalimanının bugünkü yolcu salonları,
Atasu barajının temelinin atılması ve tamamlanması.
Ak Parti ile Tanjant’ın bitirilmesi, Kanuni Bulvarının devam etmesi ve tamamlanma noktasına gelmesi.
Yine Akyazı stadının tamamlanması ve açılması.
Zağnos Vadisi ve Ayasofya müzesinin etrafının fare yuvasından temizlenip bugünkü haline getirilmesi.
Trabzon’da hem merkezi yönetimin hem Büyükşehir hem de Ortahisarın projeleri tamamlandığında kent müthiş görünüm kazanacak.
Botanik bitti, Tünel akvaryum devam ediyor. Buna birde Avni Aker’in yerinde yapılacak yaşam alanlarını ekleyin,
Trabzon’da yaşayanlar ve gelenler soluklanacak.
İki kritik proje daha var.
Kentin doğusunda.
Birincisi Çömlekçi projesi ki Bakan Murat Kurum sahip çıktı ve 2019 için 10 milyon TL söz verdi.
Diğeri ise Çimento fabrikasının bulunduğu alan.
O alan Disneyland olursa bölge ülke insanlarının da çekim merkezi olabilir.
Seçilecek olan Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanının en büyük projelerinden birisi de o alan olacak.
Cumartesi günü idi.
AK Parti’nin Trabzon Büyükşehir Belediye Başkan adayı Murat Zorluoğlu aradı.
Son yazımla ilgili yanlış anlamaları düzeltti:
‘Bir radyo programında yaptığım konuşmamda Gülcemal projesi duracak, iptal edilecek diye bir ifade kullanmadım. Başlayan devam eden ve Trabzon için elzem olan tüm projeler gerçekleştirilecek ve devam edecek. Ben sadece deniz dolgusu konusunda hassas olacağımı söyledim. Bunu kamuoyu ile paylaşırsanız sevinirim.’
Elbette.
Trabzon yıllar içinde böylesine değişmiş ve gelişmiş ise bunda yerel yöneticilerin merkezi yönetimin gazetecilerle ve sorumluluk sahibi STK’larla bazı projeleri tartışarak yol almalarının payı büyüktür..
Trabzon için önümüzdeki 5 yıl çok önemlidir
Trabzon 5 yıl sonra Türkiye’nin en yaşanabilir kentlerinden birisi olacaktır.
Seçilip kenti 5 yıl içinde yönetecek Genel ve Yerel yöneticiler Boztepe ve Çukurçayır’ın giriş ve çıkışlarına odaklanmalı.
İstimlak paralarından korkuluyor ise en alternatifli yön Değirmendere Hayali garajının güney batısından ve Sülüklü mezarlığının karşısında vurulacak olan yoldur ve en öncelikli projedir.