Uber, Getir için 1 milyar dolarlık teklif sundu: Masada büyük pazarlık var
Pandemi sonrası küresel yeniden yapılanma sürecine giren Getir, şimdi dev bir satın alma teklifinin odağında. ABD’li teknoloji devi Uber, Türkiye’deki hızlı teslimat sektöründe etkili olmak için Getir’in bazı bölümlerini satın alma planıyla harekete geçti. Bloomberg’in konuya yakın kaynaklara dayandırdığı haberine göre, Uber ve Getir’in ana yatırımcısı olan Birleşik Arap Emirlikleri merkezli Mubadala arasında yaklaşık 1 milyar dolar seviyelerinde bir satın alma anlaşması için ön görüşmeler başladı.
Anlaşma Getir’in teslimat işini kapsayabilir
Görüşmelerin henüz erken aşamada olduğu ancak hedefte Getir’in teslimat operasyonlarının olduğu belirtiliyor. Olası anlaşmanın tam kapsamı ve nihai değeri, Uber’in hangi varlıkları devralacağına göre şekillenecek. Şirketler henüz resmi bir açıklama yapmasa da, kulislerde konuşulan rakam 1 milyar dolara kadar çıkabilecek bir değerlemeye işaret ediyor.
2020 sonrası hızlı büyüme ivmesi yakalayan Getir, pandemi döneminde küresel çapta dikkat çekmiş, 2022 yılında 12 milyar dolar değerlemeye ulaşmıştı. Ancak bu yükseliş uzun ömürlü olmadı.
Getir, küresel pazarlardan çekilmişti
Türkiye merkezli Getir, Nazım Salur’un kuruculuğunda 2015 yılında yola çıkmıştı. Pandemi döneminde Avrupa ve ABD pazarına açılan Getir, 2021 yılında İspanyol BLOK ve İngiliz Weezy gibi girişimleri bünyesine katarak büyümesini sürdürdü. Ancak 2023’ten itibaren şirket, kârlılık odaklı bir stratejiye geçerek Türkiye dışındaki operasyonlarını durdurmaya başladı.
Bu süreçte yaşanan yeniden yapılanma, Getir’in en değerli birimi olan teslimat operasyonlarının bazı yatırımcıların radarına girmesine yol açtı. Son olarak Eylül 2024’te, şirket Mubadala Investment Company tarafından büyük ölçüde devralınmıştı.
Uber için stratejik bir hamle olabilir
Uber’in Getir’e ilgisi, yalnızca teslimat sektörüne dair değil. Şirketin, Türkiye gibi büyüme potansiyeli yüksek bir pazarda yerelleşmiş güçlü bir markayla yola devam etmek istemesi dikkat çekiyor. Uber Eats markasıyla globalde teslimat alanında faaliyet gösteren Uber, Türkiye’de bu segmentte doğrudan bir rekabet içinde değil. Getir’in altyapısı ve müşteri ağı ise Uber için stratejik bir avantaj olabilir.
Kaynaklar, Mubadala’nın ayrıca Getir’in finans birimini ayrı bir satışla elden çıkarmayı da değerlendirdiğini aktarıyor. Görüşmelerin sonuçlanıp sonuçlanmayacağı belirsizliğini korurken, farklı yatırımcıların da Getir’in çeşitli bölümlerine ilgi gösterdiği gelen bilgiler arasında.




