Yoğun yağışın ardından 5 Aralık 2016'da kar kalınlığının 2 metreye ulaştığı ve çığ riski nedeniyle tamamen ulaşıma kapatılan Ovit Dağı geçidinde, Karayolları Genel Müdürlüğüne bağlı ekipler hafta başından itibaren çalışma yapıyor. 
Ekipler, Ovit Tüneli'nden başlayarak, ulaşıma kapanan 22 kilometrelik bölümün açılması için kar temizleme çalışmalarını aralıksız sürdürüyor. Ekiplerin, çığ nedeniyle kar kalınlığının bazı kesimlerde 10-15 metreyi bulduğu Ovit geçidindeki çalışmaları güçlükle ilerliyor.

Yetkililer, çığın biriktirdiği karın yanı sıra hafta içi etkili olan kar yağışı sebebiyle açılan bazı bölümlerin yeniden kapandığını, önümüzdeki günlerde 4 günlük yeni bir kar yağışının beklendiğini, geçidin tam olarak ulaşıma açılmasının nisan ayının ikinci haftasını bulabileceğini kaydetti. 

Ovit Tüneli'nin bu yıl hizmete girmesi planlanıyor

Rize'yi Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerine bağlayacak Ovit Tüneli'nde ise ışık görünmesinin ardından kaplama ve asfaltlama çalışması kış şartlarına rağmen aralıksız devam etti. Tünelin bir aksilik yaşanmaması halinde eylül ayı içerisinde hizmete girmesi bekleniyor. Tünelin hizmete girmesinin ardından Rize-Erzurum arasındaki ulaşımda aksama yaşanmayacak.
Ovit Tüneli, hizmete girdiğinde 14 bin 300 metre uzunluğu ile Türkiye'nin tamamlanmış en uzun, dünyanın ise üçüncü en uzun tüneli olacak. Tünel inşaatında 600 kişilik ekip, yerin yaklaşık 900 metre altında çalışıyor.
Öte yandan, çığ tünelleri ile ilgili çalışmalar da devam ediyor.
 

Editör: TE Bilisim