Bu haber kez okundu.

FINDIK NASIL MARKA OLUR?

TÜBİTAK’ın desteklediği KTÜ İletişim Fakültesi’nin organize ettiği program kapsamında Trabzon’a gelen Prof. Dr. Musa Pınar, Trabzon Ticaret ve Sanayi Odası’nda Günümüzde Pazarlamanın ve Markanın Önemi konulu bir konferans verdi. konferansını TTSO Başkanı M. Suat Hacısalihoğlu, meclis başkanlık divanı ve yönetim kurulu üyeleri, öğrenciler ve ilgililer izledi.

TTSO Başkanı M. Suat Hacısalihoğlu, açılışta yaptığı konuşmada, markanın önemine değinerek, “Günümüzde bir icadın, bir ürünün katma değere dönüşmesi için mutlaka patentinin alınması ve marka oluşturulması gerekiyor. Markanın bir ayağı da etkin pazarlama çalışması. Patent konusuna özellikle önem veriyoruz ve patent sayımızın artması için çalışmalar yürütüyoruz” dedi.

Prof. Dr. Musa Pınar, Trabzon ve Karadeniz Bölgesi’nde marka olma fırsatlarının da bulunduğunu belirterek, “Burada çok önemli iki ürün fındık ve çay bulunmakta. Eğer dünyada üretilen çikolata ve benzeri fındık kullanılan ürünlerin üzerine ‘Türk fındığıyla üretilmiştir’ türü ibareler koydurulabilirse, Türk fındığı da dünyada bir marka olur. Ülkeler bu tür ürünlerinin marka konumuna gelmesi için birçok çalışma yapıyor. Aynı şekilde çay da Türkiye’nin dünyada marka olabilecek bir ürünü. Trabzon’da ve bölgede çay ve fındığın yanı sıra yayla turizmi, tarihi eserler ve tarih turizmi de marka yaratılabilecek konuların başında geliyor” dedi.
Konferansın sonunda Trabzon Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı M. Suat Hacısalihoğlu, günün anısına Prof. Dr. Musa Pınar’a plaket takdim etti.
 

İlgili Galeriler
Avatar
Adınız
Email
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.