Anlaşmanın Detayları

Anlaşma kapsamında, BYD'nin Türkiye'de yaklaşık 1 milyar dolar yatırımla, yıllık 150.000 araç kapasiteli elektrikli ve şarj edilebilir hibrit otomobil üretim tesisi ile sürdürülebilir mobilite teknolojilerine yönelik bir Ar-Ge merkezi kurması öngörülüyor. Tesisin 2026 sonunda üretime başlaması hedefleniyor ve 5.000 kişiye kadar doğrudan istihdam sağlanması planlanıyor.

Türkiye'nin Eşsiz Avantajları

BYD tarafından yapılan açıklamada, "Türkiye'nin gelişen teknoloji ekosistemi, güçlü tedarikçi tabanı, olağanüstü konumu ve nitelikli iş gücü gibi sahip olduğu eşsiz avantajlar sayesinde, BYD'nin yerel üretim yeteneklerini daha da geliştirmekte ve lojistik verimliliği artıracaktır. Bölgede yeni enerji araçlarına yönelik artan talebi karşılayarak Avrupa'daki tüketicilere ulaşmayı hedefliyoruz," denildi.

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, "Otomotiv sektöründe sekizi küresel marka olmak üzere on üç marka üretim yapıyor. 2002 yılında toplam 300 bin araca yakın olan üretimimiz, geçtiğimiz yıl 1 milyon 400 bini aştı. Mevcut üreticilerimizin kapasite artışlarını her daim destekledik. Bunun yanında, ülkemize yeni marka yatırımları çekmek için de gayretlerimizi artırdık. BYD'nin yatırım kararı, Sayın Cumhurbaşkanımızın liderliğinde sürdürdüğümüz yatırımcı dostu politikaların ve yatırımlara sunduğumuz desteklerin sonucudur," ifadelerini kullandı.

Türkiye'nin Otomotiv Yatırımları Tarihçesi

1960 Ford Otosan: Ford Motor Company ve Koç Holding'in eşit hisseye sahip oldukları Ford Otosan, ilk üretime 1960 yılında başladı.

1967 MAN Türkiye: MAN'ın Almanya dışındaki ilk üretim tesisi olarak 1966 yılında faaliyete geçti ve 1967'de üretime başladı.

1968 Mercedes-Benz Türk: Daimler-Benz AG'nin yüzde 36 ortaklığı ile Otomarsan unvanıyla kuruldu ve 1968'de üretime başladı.

1971 TOFAŞ: Koç Holding ile Stellantis'in eşit hissedar olduğu Türk Otomobil Fabrikası AŞ, 1971 yılında üretime başladı.

1971 Oyak Renault: 1969'da kurulan Oyak Renault Otomobil Fabrikaları AŞ, 1971'de üretime başladı.
1984 Anadolu Isuzu: Anadolu Grubu ile Japon Isuzu Motors Limited ve Itochu'nun ortaklığında kurulan Anadolu Isuzu, ticari araç üretimine odaklanıyor.

1994 Toyota: Toyota'nın Avrupa'daki üretim tesislerinden biri olan Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye A.Ş., Sakarya'da üretim yapıyor.

1997 Hyundai Assan: Hyundai Motor Company ve Kibar Holding ortaklığıyla yönetilen Hyundai Assan, İzmit'te üretim yapıyor.

Dul ve yetim maaşları değişti: İşte alacakları yeni aylık Dul ve yetim maaşları değişti: İşte alacakları yeni aylık

1997 Honda: 1997'den beri Gebze'de faaliyet gösteren Honda, 2021'de fabrikasını kapattı.

Türkiye'nin Yatırım Ortamı ve Geleceği

Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz, elektrikli araç üreticisi BYD firmasının Türkiye'ye yapacağı yatırımın orta vadede ihracata ciddi katkılar sunmasını ve cari açığı daha da düşürmesini beklediklerini belirtti. Yılmaz, "Uyguladığımız politikalarla yatırım ortamının iyileştiği dönemde gerçekleşen bu yatırımla birlikte, uzun vadeli uluslararası sermaye girişlerinin daha da hızlanmasını ve cari açığımızın finansman kalitesinin iyileşmesini öngörüyoruz," dedi.

TBMM Sanayi ve Teknoloji Komisyonu Başkanı Mustafa Varank, geçen hafta Çin'de teknoloji devleriyle kritik görüşmeler yapmıştı. Varank, "Çin ile Türkiye arasında işbirliği ve yatırım gündemi hız kazanıyor. Yeni işbirliği imkanlarını değerlendirmek için verimli bir ziyaret gerçekleştirdik. Doğrudan yatırımlar konusunda iki ülke için de müjdeli haberleri yakında duyacağımıza inanıyoruz," dedi.

BYD'nin Türkiye'ye yapacağı 1 milyar dolarlık yatırım, ülkenin otomotiv sektöründe önemli bir dönüm noktası olacak. Bu yatırım, sadece üretim kapasitesini artırmakla kalmayacak, aynı zamanda Türkiye'nin Avrupa ve dünya pazarlarına erişimini de güçlendirecek.

Kaynak: TAKVİM