“Dünyanın En Güzel Yarışı” Yeniden Başlıyor
İtalyan otomobil tarihinin ruhunu yansıtan ve Enzo Ferrari’nin “dünyanın en güzel yarışı” olarak tanımladığı 1000 Miglia, 17-21 Haziran 2025 tarihleri arasında bir kez daha otomobil tutkunlarını büyülemeye hazırlanıyor. 43. kez düzenlenecek olan bu efsanevi etkinlikte, Stellantis Heritage çatısı altındaki Alfa Romeo, Fiat ve Maserati, hem geçmişin efsane otomobillerini hem de modern mühendislik harikalarını pistlere taşıyacak.
400'den fazla klasik otomobilin İtalya'nın en etkileyici rotasında boy göstereceği yarışta, Brescia-Roma-Brescia hattı yeniden hayat bulacak.
Klasikler Pistte, Modernler Destekte
Alfa Romeo, Fiat ve Maserati geçmişle geleceği buluşturuyor
1000 Miglia 2025’te Stellantis Heritage, üç ikonik klasiği parkura çıkarıyor:
-
Alfa Romeo 1900 Super Sprint (1956)
-
Fiat 600 (1955)
-
Maserati A6 GCS/53 (1953)
Bu modeller sadece araç değil; İtalyan mühendisliğinin, tasarım estetiğinin ve dönemin sosyal-kültürel dönüşümünün simgesi.
Modern Stellantis araçları ise bu klasiğe saygı duruşunu destek araçları olarak sürdürecek. Yarışa eşlik edecek yeni nesil araçlar arasında:
-
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Super Sport ve Nuova 33 Stradale
-
Fiat 600 Hybrid ve Abarth 600e
-
Maserati GranTurismo Trofeo ve Grecale Trofeo
Bu birliktelik, markaların geçmişine sadakatle bağlı kalarak, geleceğe nasıl hazırlandıklarını da gözler önüne seriyor.
Klasikler: Tarih Sahnedeki Yerini Alıyor
Efsane modellerin öne çıkan özellikleri
-
Alfa Romeo 1900 Super Sprint (1956): Touring gövde tasarımı, çift eksantrikli 115 beygirlik motoruyla "yarış kazanan aile arabası" olarak anıldı.
-
Fiat 600 (1955): 70 yaşındaki bu simge, ekonomik mobiliteyi halka sunarak İtalya'nın savaş sonrası yükselişinin sembolü oldu.
-
Maserati A6 GCS/53 (1953): Yarış tarihinin tecrübeli simalarından biri. Beş kez 1000 Miglia’ya katıldı. Luigi Musso gibi usta pilotlar direksiyonuna geçti.
Rota: Sekiz Gibi Çizilmiş Bir Tutku Yolu
Bu yılın rotası, adeta bir "∞" işareti gibi çizilen güzergâhıyla İtalya’nın hem doğasını hem de ruhunu yansıtıyor.
-
1. Gün (17 Haziran): Brescia → Bologna (San Lazzaro di Savena)
-
2. Gün: Roma’ya iniş (Apeninler üzerinden)
-
3. Gün: Kuzeye dönüş → Cervia Milano Marittima
-
4. Gün: Parma’da durak
-
5. Gün (21 Haziran): Garda Gölü kıyılarından Brescia’ya dönüş (Cisa Geçidi üzerinden)
Bu Sadece Bir Yarış Değil, Bir Kültürel Miras
Stellantis, sadece otomobillerle değil, insan hikâyeleriyle de bu yarışa anlam katıyor. Şirket içi düzenlenen bir yarışmayla seçilen dört çalışan, destek araçlarının direksiyonuna geçerek bu benzersiz deneyimi birebir yaşıyor. Alfa Romeo Junior Hybrid Q4 ve Fiat 600 Hybrid gibi modelleri kullanan çalışanlar, şirketin "otomobil tutkusu insandır" felsefesini sahaya taşıyor.