TÜRKİYE ÇİÇEK SEKTÖRÜ İHRACATTA AÇILDI
Türkiye’nin çiçekçilik sektörü, 2025 yılının ilk çeyreğini ihracat açısından başarıyla tamamladı. 80 ülkeye yapılan satış ile toplamda 56,2 milyon dolarlık ihracat gelirine ulaşan sektör, geçen yıla göre yüzde 15 artış gösterdi. İhracatın büyük bölümünü ise karanfil oluşturdu.

12 AYA YAYILAN ÜRETİM SÜRECİ BAŞARIYI GETİRDİ
Süs Bitkileri ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Yılmaz, sektörün eskiden yalnızca 8 aylık bir ihracat takvimiyle çalıştığını hatırlatarak, yayla üretimi sayesinde bu sürenin artık tüm yıla yayıldığını ifade etti. “Artık yalnızca Sevgililer Günü ya da Anneler Günü gibi özel zamanlarda değil, yılın 12 ayı boyunca düzenli ihracat yapabiliyoruz” dedi.

Kale’de dolu yağışı etkili oldu Kale’de dolu yağışı etkili oldu

YENİ ÜRÜNLER VE YENİ PAZARLAR GÜNDEMDE
İsmail Yılmaz ayrıca, sektörün sadece geleneksel pazarlara değil, yeni pazarlara açılmak için de aktif çalışmalar yürüttüğünü belirtti. Geliştirilen yeni ürün çeşitleri ile dünya pazarlarında daha geniş yer edinmeyi hedeflediklerini söyledi.

STOKLU ÜRETİM SİSTEMİYLE SÜREKLİLİK
Yılmaz, dış mekan süs bitkilerinin stoklu üretim modeliyle yetiştirildiğini vurgulayarak, bu sistemin ihracatın sürekliliğini sağladığını ifade etti. Sektör temsilcileri, bu üretim disiplini sayesinde sipariş taleplerini yıl boyunca karşılayabilecek güçlü bir yapı oluşturduklarını belirtti.

2025 HEDEFLERİNE UMUTLU BAKIŞ
Yılın ilk 3 ayında elde edilen bu başarı, çiçekçilik sektörünün 2025 için belirlediği hedeflere ulaşma yolunda güçlü bir adım olarak değerlendiriliyor. Sektör, hem üretim hem de dış ticaret açısından yılı çift haneli büyümeyle kapatmayı amaçlıyor.

Muhabir: AYŞE SANCAK