Bakan Uraloğlu yazılı açıklamasında, Avrasya Tüneli'nin resmi açılışının 20 Aralık 2016'ta yapıldığını ve araç geçişinin 22 Aralık 2016'da başladığını hatırlatarak, “Dünyada kıtaları birleştiren çift katlı ilk ve tek kara yolu tüneli niteliğindeki Avrasya Tüneli'nin 7 yıldır boğaz geçişinde sürücülere hızlı, güvenli ve konforlu bir alternatif olarak hizmet verdiğini belirtti. Uraloğlu, "5 kilometre uzunluğundaki tünel, kıtalar arasında araçlar için en hızlı geçiş imkânını sağlıyor" ifadesini kullandı.

HIZLI, EKONOMİK VE GÜVENLİ

C94B787D 962F 4023 89E9 E7Cdb023Acba

İstanbul'da Avrupa ve Asya kıtaları arasında denizin altından araçla geçişi sağlayan Avrasya Tüneli'nden, Kozyatağı – Bakırköy koridoru dikkate alınarak hesaplamalar yapıldığını belirten Uraloğlu, “7 yılda 7 milyon kullanıcı tarafından 123 milyon kez geçilen Avrasya Tüneli, kullanıcılarına 172 milyon saat  zaman tasarrufu, 218 bin ton yakıt tasarrufu, 91 bin ton emisyon azalımı ve 492 milyon araç/km azalımı ile kaza maliyeti tasarrufu sağladı. Böylece tünelin hizmet vermeye başladığı günden bu yana ülke ekonomisine katkısı toplamda 1,5 milyar dolara ulaştı” dedi. Uraloğlu, Avrasya Tüneli’nin, sahip olduğu yüksek teknoloji, ileri mühendislik ürünü bütüncül projesi ve kıtaları birleştiren güzergâhı ile İstanbul Boğaz geçişinde ‘hızlı’, ‘ekonomik’, ‘güvenli’, ‘konforlu’ ve ‘çevreye duyarlı’ bir ulaşım alternatifi olarak hizmet verdiğini ve İstanbul trafiğini rahatlattığını belirtti.

KENDİ ENERJİSİNİÜRETECEK

F8B3B15E B58D 41E7 A539 902B3Dbf4B7A

Bakan Uraloğlu, Avrasya Tüneli’nin sürdürülebilirlik konusundaki yenilikçi bakış açısı çerçevesinde İşletme ve Bakım Binası ile Asya Havalandırma ve Trafo Binalarında Güneş Enerjisi Santrali (GES) devreye alma çalışmalarına devam ettiklerini belirterek, “Optimum sayıda panel ve yüksek teknoloji ürünü inverterler ile tasarlanan GES’in yıllık üretimi ile Avrasya Tüneli veri merkezlerinin elektrik ihtiyacı karşılanacak” değerlendirmesinde bulundu.

‘AVRASYA TÜNELİ’Nİ 400 KAMERA İLE 7/24 TAKİP EDİYORUZ

Uraloğlu, Avrasya Tüneli’nde yolcu ve sürüş güvenliğine önem verdiklerini ifade ederek, “Tünel ve yaklaşım yollarındaki trafik akışı, kontrol odasında görev alan operatörler tarafından 7 gün 24 saat boyunca takip ediliyor. Muhtemel tüm acil durumlar için gerekli ‘koruma’ planları hazırlanarak, Merkezi Denetim ve Veri Toplama sistemi (SCADA) Sistemine tanımlanmış durumda. Enerji, havalandırma, aydınlatma, trafik işaretleri, radyo anonsları ve geçiş kontrolü gibi tüm sistemler bir bütünlük içerisinde otomatik olarak çalışıyor. Kaza, araç arızası gibi olağandışı durumlar 400’den fazla kamera ve otomatik olay algılama sistemiyle anında tespit ediliyor” diye konuştu.

İLKLER BAŞARIYLA GERÇEKLEŞTİRİLDİ

Ec5Ad580 E85E 4755 A52C 6Dbb03C974A4

Dünyanın sayılı projeleri arasında yer alan Avrasya Tüneli'nin planlanandan 8 ay önce, 3 yıl 11 ayda tamamlandığını hatırlatan Uraloğlu, projenin, yapım sürecinde pek çok ilki başarıyla gerçekleştirerek dünyada tünelcilik alanında yeni bir çağ açtığını vurguladı. Uraloğlu, “Proje, alanının en saygın kuruluşları tarafından çeşitli kriterlerin titizlikle incelenmesi sonucu 5’i uluslararası inşaat ödülü olmak üzere; toplam 14 ödüle layık görüldü” şeklinde konuştu.
TAKA/AYŞE SANCAK

Muhabir: Ayşe Sancak