Adem Üçüncü, Trabzon'a gelen öğrencilere ve kendi öğrencilerine Trabzon'u nasıl bulduklarını sorduğunda, ilk olarak "esnafla iletişim zor" yanıtını aldığını belirtti. "Trabzon insanı biraz sinirli, bunu hepimiz kabul etmeliyiz ama bu çözülemeyecek bir sorun değil," diyen Üçüncü, yıllar önce Akçaabat dolmuş şoförlerine diksiyon ve etkili iletişim eğitimleri verildiğini hatırlattı. Ancak bu tür eğitimlerin konferans tarzında değil, bizzat ders şeklinde verilmesi gerektiğini vurguladı.

Üçüncü, "Zorunlu verilen eğitimlerde verim almak çok zor. Çünkü eğitimlere katılanlar zorunlu diye katılıyor. Bu konuda Şoförler Odası, Esnaf ve Sanatkarlar Odası, Mülki İdare Amirleri ve STK'lar çalışmalar yapabilir," dedi.

Ayrıca, Trabzon ağzının tarihsel izler taşıyan çok güzel bir ağız olduğunu, ancak gençlerin konuşma üslubunun bozulduğunu belirten Üçüncü, "Şiddet içeren dizilerdeki bazı kelimeler gençlerimizin dilinden düşmüyor. Bütün bunları eğitimle çözebiliriz. Kültür Şehri Akçaabat'ı daha iyi yerlere taşıyabilmemiz gerekmektedir," ifadelerini kullandı.

Trabzon’un İlk Kent Lokantası, yoğun bir katılımla hizmete girdi Trabzon’un İlk Kent Lokantası, yoğun bir katılımla hizmete girdi

Adem Üçüncü'nün bu önerileri, Akçaabat esnafının ve genel olarak Trabzon'daki iletişim sorunlarının çözümü için önemli bir rehber niteliğinde. Eğitimlerle bu sorunların üstesinden gelinerek, bölgenin kültürel ve turistik değerlerinin daha da yükseltilmesi hedefleniyor.

Muhabir: BİROL SANCAK