Yusufeli ilçesinde inşa edilen ve Türkiye'nin birinci, dünyanın ise 5. en yüksek barajı olan Yusufeli Barajı ve HES projesi nedeniyle ilçe merkezi ve 7 köy sular altında kalmıştı. Yeni yerleşim yeri inşa edilirken, bu yeni bölgeye ulaşımı sağlayacak relokasyon yolları hizmete açıldı. Ancak bu yol güzergahında bulunan T14 Tüneli'nde kayma meydana geldiği iddia edildi. Tünelin son 200 metresinde çatlaklar ve açılmalar gözle görülür hale geldi.

8194Cf66 0074 4934 A92D Ffd66E96492B

T14 Tüneli, 2 bin 460 metre uzunluğunda ve bu kayma meydana gelen son bölümünde ciddi çatlaklar bulunuyor. Bu durum nedeniyle alternatif bir yol inşa edilmeye başlandı.

01930451 6B67 4835 Aeb3 612E4Db6Ed9B

Bölge halkından Serhat İnce, T14 Tüneli'nin sular altında kalan eski yolun yeni yapılan versiyonu olduğunu ve tünelin son kısmında açılmaların meydana geldiğini belirtti. Yetkililerin ölçümler yaptığını ve kaymanın olduğunu doğruladığını ifade eden İnce, yeni bir yol yapım çalışmasının başlatıldığını söyledi.

Herkes Şu Soruyu Soruyor;  Çağrı Merkezi Ne Olacak? Herkes Şu Soruyu Soruyor; Çağrı Merkezi Ne Olacak?

A91A6A41 2132 47D3 8D3C 1A5B0Dd18590

Yusufeli Şoförler ve Otomobilciler Esnaf Odası Başkanı Fevzi Polat ise tünelde ciddi kayma ve çatlama yaşandığını ve bu durumun günlük hayatta birçok aracın bu tüneli kullanmak zorunda kalmasını riskli hale getirdiğini vurguladı. Polat, tünelin bir an önce onarılmasını talep etti.
TAKA/AYŞEN KARABİNA 

Editör: Ayşe Sancak