• AB, karbon emisyonlarını sıfıra düşürme hedefi doğrultusunda, 2035 yılına kadar Avrupa kıtasında içten yanmalı motorlu araçların satışını sona erdirme planını önceki yıllarda kabul etmişti.

  • Ancak Almanya ve İtalya gibi ülkeler, AB'ye bu planın ertelenmesi veya alternatif teknolojilere (sentetik yakıtlar veya plug-in hibritler) geçişin kabul edilmesi konusunda taleplerde bulundu.

  • Elektrikli araçların üretimi ve satışının hızla artmasına rağmen, teşviklerin kaldırılması, şarj altyapısının eksikliği ve maliyetlerin yükselmesi gibi nedenlerle elektrikli araç siparişlerinde yavaşlama yaşanıyor.

  • Alman otomobil üreticisi Porsche'nin CFO'su Lutz Meschke, Avrupa'nın 2035 yasağının ertelenebileceğini öne sürdü.

  • Avrupa Birliği'nde en büyük siyasi partilerden biri olan Avrupa Halk Partisi (EPP), seçim manifestosunda içten yanmalı motorların satışının yasaklanmasının ertelenmesini savunuyor.

    Devrim Niteliğinde Karar: EYT'siz, Yaş Şartsız Emeklilik Kapıda! Devrim Niteliğinde Karar: EYT'siz, Yaş Şartsız Emeklilik Kapıda!
  • EPP'nin manifestosunda, "İçten yanmalı motorların yasaklanması gibi bir politikayı reddediyoruz ve bunu mümkün olan en kısa sürede revize edeceğiz" ifadeleri yer alıyor. Bu açıklama, Avrupa Parlamentosu'nun en büyük grubu tarafından, yasağın değiştirilmesi amacıyla açık bir beyan olarak görülüyor.

  • EPP'yi temsil eden Alman Milletvekili Jens Gieseke, uzun süredir yasağa karşı çıkıyor ve CO2 emisyon standartlarının sıkılaştırılması konusunda farklı bir görüş savunuyor.

Bu gelişmeler, AB'deki içten yanmalı motorlu araçların geleceği konusunda tartışmaları gündeme getiriyor ve yasağın ertelenme olasılığını değerlendiriyor.
TAKA/AYŞEN KARABİNA

Editör: Doğukan ÖZKURT