Uygulamanın ilk olarak Bolu'da hayata geçirildiğini anlatan Bolu İl Sağlık Müdürü Muhammed Emin Demirkol, "İzzet Baysal Eğitim ve Araştırma Hastanemizde 'İnme Merkezi' açıldı. İnme merkezi açılmasıyla birlikte inmenin de çok kritik bir tedavi sürecinin bu sisteme entegrasyonu gündeme geldi. Sistem pilot olarak burada, inme mobil uygulama olarak Bolu’da başlattılar" dedi.
'Dakikalar Çok Önemli'
İnme vakalarında dakikaların bile çok önemli olduğunu ifade eden Demirkol, sistemin çalışma yöntemiyle ilgili de bilgiler vererek, "Bir vaka bilgisi geldiğinde ekiplerimiz vakaya gidiyorlar. Gittiklerinde IOS ve Android’lerde mobil uygulamayı açarak klinik sorularla karşılaşıyorlar. 'Hasta kolunu kaldırabiliyor mu?', 'Hastanın ağzında ve konuşmasında anormallik var mı?' 'Bilinci nasıl?' gibi klinik sorular var. Arkadaşlarımız bu soruları aşama aşama cevapladıklarında hastaya şüpheli inme tanısı konuluyor. Hem tecrübeleriyle, hem de buradaki klinik yaklaşımla beraber hastanın inme şüphesi ortaya çıktığında hemen İzzet Baysal Eğitim Araştırma Hastanesi’nde inme ünitesine yönlendiriyor.
'SMS Yoluyla Hasta Bilgileri Doktora Ulaştırılıyor'
Hastanın bilgilerini hastanedeki sisteme girdiklerini söyleyen Demirkol, "Hasta bilgileri SMS yoluyla inme merkezindeki görevli doktorumuzun telefonuna düşüyor. Doktor oradaki linke tıkladığında, hastanın bütün kişisel ve klinik bilgilerini görüyor. Buradaki ekibimiz de o bilgilerle inme vakasını atlamamış oluyor, hem de inme vakasını sorumlu nöroloğumuza atmış oluyorlar. Doktor, hasta gelmeden önce bilgilerini görmüş oluyor. Çünkü inmede dakikalar çok önemli. Hastanın hemen şüphelenilip doğru adrese götürülmesi, başka inme merkezinin olmadığı bir hastane yerine oraya götürülmesi, görüntülemelerini yapılıp anjiyoya oluşan pıhtının temizlenmesi ve hızlıca tedaviye başlanması, hastanın bundan sonraki hayatına felçli olarak devam etmemesi açısından çok önemli" şeklinde konuştu.
Editör: TE Bilisim