Çinli BYD'nin Türkiye Yatırımı: Detaylar ve Tartışmalar

Çinli otomobil üreticisi BYD, Türkiye’de uzun süredir beklenen yatırımını resmileştirdi. Resmi Gazete’de teşvik belgesi açıklanmasa da Cumhurbaşkanı kararıyla destekleneceği duyurulan proje kapsamında BYD, Türkiye’de yıllık 150 bin araç kapasiteli bir üretim tesisi kuracak. Manisa’da inşa edilecek bu tesisle 5 bin kişiye istihdam sağlanması planlanıyor. Üretimin 2026 sonunda başlaması bekleniyor.

Fiyatlar ve Modeller

BYD, Türkiye’de satışa sunacağı dört modelin lansman fiyatlarını açıkladı:

Bu altından bir tane bile alan yandı! Paraları resmen ziyan olacak Bu altından bir tane bile alan yandı! Paraları resmen ziyan olacak
  • BYD ATTO 3: 1 milyon 490 bin TL
  • SEAL U EV: 1 milyon 790 bin TL
  • SEAL U DM-i (Hibrit): 1 milyon 850 bin TL
  • DOLPHIN: 1 milyon 280 bin TL

Fiyatlar, teşvikli olmasına rağmen beklentilerin üzerinde bulunurken, segmentteki diğer markalarla rekabetçi bir seviyede kaldı.

Yerli Üretime Köstek mi?

BYD'nin yatırım teşvikleriyle avantaj sağlaması, yerli üretici TOGG başta olmak üzere diğer markalar için rekabet endişesi yarattı. Özellikle sosyal medyada yerli üretime zarar verebileceği tartışmaları dikkat çekti. Ancak yetkililer, teşviklerin yerli üretimi tamamen baltalamayacak şekilde dengelendiğini ifade ediyor.

Elektrikli Araç Piyasasında Rekabet Kızışıyor

Türkiye’de elektrikli otomobil segmentinde fiyatlar şu şekilde sıralanıyor:

  • TOGG (kısa menzil): 1,4 milyon TL
  • MG4: 1,4 milyon TL
  • Hyundai Kona EV: 1,5 milyon TL
  • Tesla (başlangıç): 1,4 milyon TL

Fiyatlar arasında büyük farklılıklar olmaması, Çinli markaların teşviklere rağmen tam anlamıyla bir fiyat avantajı yaratamadığını gösteriyor.

BYD’nin Türkiye'deki Geleceği

BYD’nin Türkiye pazarındaki başarısı, üretim teşviklerinden ne kadar yararlanacağına ve modellerinin rekabet gücüne bağlı olacak. Özellikle Avrupa pazarı ile köprü konumundaki Türkiye, markanın bölgedeki etkisini artırmak için önemli bir stratejik hamle.

Kaynak: HABER MERKEZİ