Projenin hayata geçmesiyle kent trafiğinin ciddi şekilde rahatlayacağını kaydeden Yaylalı, Yıldızlı mevkiinden başlayıp Trabzon-Maçka Yolu Gözalan mevkiinde son bulacak bulvar üç gidiş, üç geliş trafik şeridine sahip olacak. 24 km uzunluğundaki Kanuni Bulvarı’nda 8’i hemzemin, 15’i köprülü olmak üzere toplamda 22 kavşağın yanı sıra 47 köprü ve 1 viyadük yer alıyor. Dev projede 7’si çift, biri tek tüp olmak üzere 8 adet tünel bulunuyor. Ulaşımı ciddi şekilde rahatlatacak bir proje. Kanuni Bulvarı'nda yolun genişletilmesi proje ömrüne katkı sağlamıştır. Tanjant yolu 1960 yılında başladı. Projenin ömrü 30 yıldı ama proje ömrü bittikten sonra ancak Tanjant yolu bitebildi. Bu yüzden tanjant yolu kente beklenileni katamadı. Ama Kanuni Bulvarı'nda inşallah bu sıkıntıları yaşamayacağız” diye konuştu.
"Yüksek Kamulaştırma Bedelleri Projelerin Önünü Tıkıyor"
Trabzon'un ulaşım sorunu açısından hepsinden önemlisi Güney Çevre Yolu'na acil ihtiyacı olduğunu kaydeden Yaylalı, Güney Çevre Yolu'nun kesinlikle gerekli olduğunu ifade etti. Yaylalı, “Güney Çevre Yolu Trabzon’a kesinlikle gereklidir. Kanuni ve Tanjant kent içi yollardır. Güney Çevre Yolu ise transit taşımacılığını yönlendirebileceğimiz kentin gelişimine yönelik ciddi adımlardan birisidir. Bizim en önemli beklentimiz Güney Çevre Yolu'nun şimdiki güzergâhının değiştirilmesidir.
Mutlaka Of’tan Beşikdüzü’ne kadar olan kısmı da projelendirilmelidir. Hızlı bir şekilde plana işlenmelidir. Kanuni ve Tanjant’ta yaşadığımız kamulaştırma sorunlarını yaşamamak içinde mutlaka orada imar kanununun 18. maddesine göre düzenlemeleri yaparak kamulaştırma maliyetini minimum seviyeye indirmemiz lazım. Bu kenti yönetenler için de Ankara’da proje takibi yapanların da elini rahatlatacaktır. Ankara olaya şöyle bakıyor; yol yapmak bir şey değil, Trabzon’da çivi çakmak kamulaştırma parası gerektiriyor. Bu projenin 3-4 katı maliyet gerektiriyor. Buradan Ankara’ya proje için gidenler projenin bedeli konusunda kimseyi ikna edemiyorlar. Çünkü maliyetler ve kamulaştırma bedelleri projelerin önünü tıkıyor. Kanuni Yolu'nda bu tarz sorunlar yaşanıyor, yaşandı. Kamulaştırma maliyeti Güney Çevre Yolu’da şimdiden bu şekilde minimize edilebilirse yolun kısa sürede yapılabilirliği de sağlanmış olacak. İmar Kanunu'nun 18. Maddesi'ne göre imar düzenlemeleri yapılarak Güney Çevre Yolu kamulaştırma bedeli minimuma inecek şekilde kente kazandırılabilir” ifadelerini kullandı.
3194 Sayılı İmar Kanunu'nun 18. Madde Uygulaması Nedir?
İmar hududu içinde bulunan binalı veya binasız arsa ve arazileri malikleri veya diğer hak sahiplerinin muvafakatı aranmaksızın birbirleri ile, yol fazlaları ile, kamu kurumlarına veya belediyelere ait bulunan yerlerle birleştirmeye, bunları yeniden imar plânına uygun ada ve parsellere ayırmaya, müstakil, hisseli veya kat mülkiyeti esaslarına göre hak sahiplerine dağıtmaya ve re’sen tescil işlemlerini yaptırmaya belediyeler yetkilidir. Sözü edilen yerler belediye ve mücavir alan dışında ise belirtilen yetkiler valilikçe kullanılır.
Editör: TE Bilisim