Çin’den sonra Dünya’nın en çok bal üreteni olan Türkiye’de dışa da yönelik pazarlama ağının geliştirilmesi ile sektörün çok daha büyüyebileceğini ifade etti. Bu yıl yaşanan iklim şartlarının bal sektörünü de olumsuz etkilediğini belirten Derya, şunları söyledi:
“Yörede daha çok çiçek balı üretiliyor. İklim şartları bu yıl bal üretimini olumsuz etkiledi. Ama yine de kovan başına verimi arttırma ile olumsuzluğu kısmen de olsa giderdik. Kovan başına 25 kilogramlık üretimler oldu.” Bal fiyatları konusuna da değinen Aydın Derya; “Maliyetler tüm sektörlerde olduğu gibi burada da fiyatları etkileyerek arttırdı. Geçen yıl 150 TL olan çiçek balının kilosu bu yıl 250 TL’ye, az olan kestane balı da 300 TL’den 500 TL’ye yükseldi” dedi.
Sektörde üretim kadar pazarlamanın da önemine vurgu yapan Derya; “Pazarlama sorunu var. Bunun için öncelikle üreticilerin örgütlenmeleri gerekiyor. Sonra devletin özellikle yurt dışı pazarlara yönelik satımlar için desteme yapması lazım. Pazarın yok ise üretmenin ve de bunu arttırmanın hiçbir öneminin olmadığını söylemeye bile gerek yok.
Pazarlama ağını içeride ve dışarıda mutlaka geliştirmemiz lazım. Pazar ağını genişletmek, üretime yapılacak en büyük destektir” diye konuştu.