“Üç Temel İlkemiz: Ortak Akıl, Nitelik, Güçbirliği”
TÜRSAB Doğu Karadeniz Bölge Başkanı Mehmet Ali Tuna, yeni dönemde sahaya dayalı, çözüm odaklı bir yönetim anlayışıyla yola çıktıklarını belirtti. Başkan Yardımcılığı görevinden sonra başkan adayı olan Tuna, “Kendimize açık bir yol haritası belirledik. Bu yol haritasının temelinde ortak akıl, nitelik ve güç birliği ilkeleri yer alıyor,” dedi.
“Mesele turist sayısı değil, gelenin memnun ayrılmasıdır”
Doğu Karadeniz’in yalnızca doğal güzellikleriyle değil, gastronomi ve kültürel mirasıyla da güçlü bir destinasyon olduğunun altını çizen Tuna, “Artık mesele kaç turist geldiği değil. Önemli olan gelen misafirimizin memnun ayrılması, dostlarını da buraya getirmesidir,” ifadelerini kullandı.

Denetim eksikliği en büyük sorun
Bölgenin en temel sorunlarından birinin denetimsizlik olduğuna dikkat çeken Tuna, “Hıdırnebi, Çal Mağarası gibi turistik bölgelerde sahipsizlik var. Denetim olmazsa turizm zarar görür, haksız kazanç öne çıkar. Biz bu konuda tecrübeliyiz ve sahayı asla boş bırakmayacağız,” dedi.
Örnek bir uygulama olarak Trabzon Havalimanı'nda yaptıkları denetimde, çalışma izni olmayan 10-15 yabancı uyruklu çalışanın deport edildiğini açıkladı.
“Tanıtım sahada çalışan yapının işi olmalı”
Tanıtım konusunda sadece kurumsal yapıların değil, aktif saha oyuncularının da söz sahibi olması gerektiğini söyleyen Tuna, “TGA (Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı) kuruldu, il tanıtım geliştirme kurulları oluşturulmalı denildi. Ancak bu kurullar düzenli toplanmalı, etkin çalışmalı. Masa başından değil, sahadan beslenmeli,” şeklinde konuştu.
“Turizmci turizmi bilir; turizmin kalbi sahadadır”
“Turizmi en iyi bilen, sahada yıllardır gece-gündüz çalışan acente sahipleridir,” diyen Tuna, “Ben göreve gelir gelmez çalışma grupları kurdum. 6 ili kapsayan bölgemizde (Artvin, Rize, Gümüşhane, Bayburt, Giresun, Trabzon) herkesle iş birliğine açığız. Ancak TÜRSAB'ın ve sektör temsilcilerinin olmadığı hiçbir adım başarılı olamaz,” dedi.
5 Stratejik Hedef Belirlendi

Yeni dönemde turizm sektörüne dair 5 stratejik hedef belirlediklerini söyleyen Mehmet Ali Tuna, bu başlıkları şöyle sıraladı:
-
Çok yönlü iş birliği: Yerel, ulusal ve uluslararası ölçekte
-
Nitelikli insan kaynağı ve eğitim
-
Teknoloji merkezli tanıtım
-
Sürekli denetim ve kalite kontrolü
-
Katılımcı ve şeffaf yönetim
“Artık sorunları değil, çözümleri konuşmalıyız”
Sözlerini toparlayan Tuna, “Adaylığımı Mayıs ayında açıkladım, 5 aydır sahadayım. Artık sorunları değil, çözümleri konuşma zamanı. Doğu Karadeniz’i tanıtımda, kalitede ve hizmette daha ileriye taşıyacağız,” dedi.





