GELECEĞİN MİMARLARI ŞEKİLLERLE TANIŞIYOR

Mart-Mayıs 2025 tarihleri arasında yürütülen SHAPE EXPLORERS eTwinning projesi, okul öncesi ve özel eğitim öğrencilerini şekillerin büyülü dünyasında keşfe çıkarıyor. Proje, Sürmene Muratlı Özel Eğitim Anaokulu öğretmeni Ümran Yurduseven Memiş’in kuruculuğunda, Litvanya’dan iki ortak dahil toplam 10 eğitimcinin iş birliğiyle yürütülüyor.

EĞİTİMDE YARATICI VE SÜRDÜRÜLEBİLİR YAKLAŞIM

Projede öğrenciler doğadan ilham alarak geometrik şekilleri keşfedecek, geri dönüşüm malzemeleriyle kendi üç boyutlu tasarımlarını oluşturacak. Aynı zamanda yaratıcı sanat etkinlikleriyle şekillerin günlük yaşamdaki yansımalarını anlayacaklar. Web 2.0 araçlarıyla oyunlar tasarlayacak olan çocuklar, ortak grup çalışmalarıyla ortak ürünler geliştirecek.

AMAÇ: ŞEKİLLERİ SADECE GÖRMEK DEĞİL, ANLAMAK

Projenin felsefesinde sadece şekilleri öğretmek değil, çocukların bu şekillerle anlam kurmasını sağlamak yatıyor. Proje yürütücüsü Ümran Yurduseven Memiş’in ifadelerine göre, “Hayatın her köşesinde sessizce var olan şekilleri çocukların gözünden yeniden keşfetmek istiyoruz. Dünya şekillerle konuşuyor; çocukların bu dili fark etmelerini, duymalarını ve sevgiyle karşılık vermelerini arzuluyoruz.”

Zeka Oyunlarında Nisan Finali Nefes Kesti! Öğrenciler Madalyaları Topladı Zeka Oyunlarında Nisan Finali Nefes Kesti! Öğrenciler Madalyaları Topladı

ULUSLARARASI İŞ BİRLİĞİYLE GÜÇLÜ BİR ADIM

Proje, yalnızca bireysel gelişimi değil aynı zamanda kültürler arası öğrenmeyi de teşvik ediyor. Türkiye ve Litvanya başta olmak üzere farklı ülkelerden katılımcılarla yürütülen SHAPE EXPLORERS, erken yaşlarda uzamsal algı, problem çözme, yaratıcılık ve takım çalışması becerilerini destekliyor.

SONUÇ: GELECEĞİN YARATICI BEYİNLERİ ŞEKİLLERLE BÜYÜYOR

Bu tür projelerle çocuklar erken yaşta hem dijital hem de somut beceriler kazanıyor. SHAPE EXPLORERS projesi, çocukların dünyayı şekiller aracılığıyla algılamasına ışık tutarken, eğitimde yenilikçi ve kapsayıcı yaklaşımların da güzel bir örneği oluyor.

Kaynak: TRABZON BASIN