Ortahisar Belediyesi, 2015 yılında başlattığı Çözüm Masası ile vatandaşların belediye işlemlerinde yaşadıkları sorunları hızlı bir şekilde çözüme kavuşturuyor. 2023 yılında 65,747 başvurunun işleme alındığı Çözüm Masası, yapı kontrolünden imar ve şehirciliğe, zabıtadan park ve bahçelere, fen işlerinden muhtarlıklara ve temizlik işlerine kadar geniş bir yelpazede hizmet verdi.

Ortahisar Belediye Başkanı Av. Ahmet Metin Genç, açıklamasında, vatandaşların belediye hizmetleriyle ilgili şikayet ve taleplerini online olarak iletebilecekleri bir platform olan Çözüm Masası'nın, zaman kaybını önleyerek belediye müdürlüklerindeki yoğunluğu azalttığını ifade etti. Başkan Genç, "Vatandaşlarımız belediye binasına gelmeden, akıllı şehircilik uygulamalarından faydalanarak sorunlarını hızlı bir şekilde çözüme kavuşturabiliyor" dedi.

Çözüm Masası, yapı kullanma süreçleri, yapı ruhsatı, emlak beyan formu gibi belgelerin temini ve arazi imar durumu gibi konularda vatandaşlara kolaylık sağlıyor. Başvurular, ilgili birim müdürlüklerinde uzman personel tarafından titizlikle değerlendirilerek çözüme kavuşturuluyor.

Vatandaşlar, Çözüm Masası'na 444 65 89 numaralı telefonu arayarak başvuru yapabilir ve Ortahisar Belediyesi'nin 0542 336 61 61 numaralı Whatsapp Çözüm Hattı üzerinden de her türlü talep ve başvurularını iletebilirler. Başkan Genç, "Çözüm Masası'na 2019 yılından bugüne kadar 281,870 adet başvuru yapıldı. İlgili birimlerimiz, başvuruları titizlikle değerlendiriyor, cevap veriyor ve takip ediyor" şeklinde konuştu.
TAKA/TUNCAY UÇKUN

Editör: Doğukan ÖZKURT