Ortahisar Belediyesi, teknolojiyi belediyecilik hizmetlerine entegre ederek vatandaşların hayatını kolaylaştıran önemli bir adım attı. Belediye Başkanı Ahmet Kaya’nın öncülüğünde başlatılan Dijital Dönüşüm Projesi kapsamında, e-imar ve e-ruhsat uygulamaları hayata geçiriliyor. Yeni uygulamalarla birlikte, vatandaşlar ve meslek profesyonelleri belediyeye gitmeden birçok işlemi çevrimiçi ortamda gerçekleştirebilecek.

Yeni sistem, meslek odaları ve uzmanlara tanıtıldı

Uygulamanın tanıtımı için Ortahisar Belediyesi Orhan Karakullukçu Toplantı Salonu’nda bir bilgilendirme toplantısı düzenlendi. Toplantıya; Belediye Başkan Yardımcısı Alper Öztürk, Mimarlar Odası Trabzon Şube Başkanı Serbülent Vural, Makine Mühendisleri Odası Şube Başkanı Ufuk Bulut, Elektrik Mühendisleri Odası Şube Başkanı Emre Akyüz, Peyzaj Mühendisleri Odası Şube Başkanı Doruk Görkem Özkan, ilgili meslek odalarının temsilcileri ve birçok mimar ile mühendis katıldı.

Bilgi İşlem Müdürlüğü, sistemin işleyişi ve kullanımı hakkında sunum yaparken, İmar ve Şehircilik Müdürü Şenay Karakaş katılımcıların sorularını yanıtladı.

Artık tüm süreçler online platformda yürütülecek

CHP Yüzde 40'ı Aştı! Suiçmez'den Of'ta Flaş Açıklama
CHP Yüzde 40'ı Aştı! Suiçmez'den Of'ta Flaş Açıklama
İçeriği Görüntüle

Yeni uygulama ile birlikte imar durumu, kot kesit, yerleşime uygunluk, zemin etüt raporu, harita aplikasyon dosyası, ön izin ve yapı ruhsatı gibi birçok işlem internet üzerinden gerçekleştirilebilecek.

Vatandaşlar ve proje sahipleri, tüm başvuru süreçlerini 7/24 kurumsal web sitesi üzerinden takip edebilecek, gerekli belgeleri elektronik ortamda yükleyebilecek ve sonuçlarını yine aynı sistem üzerinden görebilecek. Elektronik imza desteği sayesinde belediyeye gitmeden işlem yapma imkânı sunuluyor.

Hız, şeffaflık ve çevre dostu belediyecilik

Ortahisar Belediyesi’nden yapılan açıklamada, dijital sistemin sadece kullanıcı kolaylığı sağlamadığı, aynı zamanda çevre dostu bir yaklaşımı da desteklediği belirtildi. Yeni sistem sayesinde:

Vatandaşlar zaman kazanacak,

Kağıt kullanımı minimuma indirilecek,

Belediyecilik hizmetleri daha şeffaf hale gelecek,

Tüm süreçler tek merkezden ve izlenebilir olacak.

Bu sayede hem kurumsal verimlilik artacak hem de “Çevre Dostu Belediyecilik” anlayışı güçlenecek.

Kaynak: ORTAHİSAR BELEDİYESİ BASIN BÜLTENİ