Ortahisar İsmetpaşa İlkokulu, öğrencilere küçük yaşta girişimcilik bilinci kazandırmak amacıyla dikkat çekici bir seminere ev sahipliği yaptı. Karadeniz Teknik Üniversitesi (KTÜ) İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü’nden Araştırma Görevlisi Muhammet Negiz tarafından verilen seminerde, çocuklara girişimcilik kavramı etkileşimli ve eğlenceli yöntemlerle aktarıldı.
“Rafadan Tayfa İş Başında: Sorunu Gör, Girişimcilikle Çözüm Bul!” başlıklı etkinlikte, sevilen animasyon karakterleri üzerinden iş dünyasına dair temel bilgiler sade bir dille anlatıldı. Minik katılımcılar, oyun ve senaryo temelli etkinliklerle girişimciliğin adımlarını uygulamalı olarak deneyimledi.

Sorun fark etme ve çözüm üretme becerileri kazandırıldı
Seminerin en dikkat çeken bölümlerinden biri, öğrencilerin aktif katılımıyla gerçekleşen “buz kırma oyunu” oldu. Bu oyun sayesinde çocuklar; günlük hayatta karşılaşılan problemleri nasıl fark edebileceklerini, bu sorunlara nasıl yaratıcı çözümler geliştirebileceklerini öğrendi.
Ayrıca “risk alma”, “karar verme” ve “takım çalışması” gibi girişimciliğin temel dinamikleri, yaş grubu seviyesine uygun içeriklerle işlendi. Girişimcilik eğitiminin sadece üniversite düzeyinde değil, ilkokuldan itibaren başlatılmasının önemine vurgu yapıldı.
Rafadan Tayfa karakterleriyle girişimcilik daha anlaşılır hâle geldi
Eğitim, özellikle Rafadan Tayfa animasyon karakterleri aracılığıyla girişimcilik konularının sunulması sayesinde çocukların dikkatini çekti. Karakterler üzerinden anlatılan hikâyeler, öğrencilerin konuya olan ilgisini artırırken aynı zamanda öğrenmeyi de pekiştirdi.

Araştırma Görevlisi Muhammet Negiz, çocukların küçük yaşta girişimciliğe dair kavramlarla tanışmasının, ileriki yaşantılarında daha yaratıcı ve çözüm odaklı bireyler olmalarına katkı sağlayacağını belirtti.
Katılımcı öğrencilere ödül verildi
Seminerin sonunda düzenlenen soru-cevap bölümüne yoğun ilgi gösteren öğrenciler, aktif katılımlarının karşılığında küçük hediyelerle ödüllendirildi. Bu ödüller, öğrencilere hem motivasyon sağladı hem de girişimcilik sürecinin sonunda ödül ve başarı olabileceği mesajını pekiştirdi.
Okul yönetimi, bu tarz farkındalık odaklı etkinliklerin yıl boyunca hem öğrenciler hem de öğretmenler için düzenli olarak sürdürüleceğini açıkladı.




