Toyota: "2023 Yılı Rekor Satışlar Getirdi"

Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış AŞ CEO'su Ali Haydar Bozkurt, 2023'ün uzun zamandır karşılanamayan araç talebiyle rekor satışlar getirdiğini belirterek, gelecek yılın normalleşme sürecine gireceğini ve pazar hacminin düşebileceğini ifade etti. Bozkurt, Toyota'nın geniş ürün gamıyla pazarda yüzde 10'luk bir paya sahip olmayı hedeflediklerini vurguladı.

Doğuş Otomotiv: "2024'te Normal Bir Pazar Bekliyoruz"

Doğuş Otomotiv İcra ve Yönetim Kurulu Başkanı Ali Bilaloğlu, Türkiye otomotiv sektörünün 2023'te genel olarak iyi bir performans gösterdiğini ancak 2024 için beklentilerinin düşük olduğunu söyledi. Bilaloğlu, dünya ekonomisinin etkisiyle otomotiv pazarının yüzde 30 daralabileceğini öngördü.

Borusan Otomotiv: "2024'te Normalizasyon Bekliyoruz"

Borusan Otomotiv İcra Kurulu Başkanı Hakan Tiftik, 2023'ün birikmiş talebin etkisiyle rekor satışlarla kapanmasının ardından, 2024'te toplam pazar hacminde bir normalizasyon beklediklerini ifade etti. Tiftik, seçim sonrası para politikasının sıkılaşması ve talepte yavaşlama beklentilerini paylaştı.

Honda: "2024 İçin Pozitif Değilim"

Honda Türkiye Kıdemli Genel Müdür Yardımcısı Bülent Kılıçer, 2023'ün otomotiv pazarında yüzde 20'lik bir paya denk geldiğini belirterek, 2024 için olumsuz beklentilerini paylaştı. Kılıçer, kredi kullanımındaki problemler ve araç bulunabilirliğindeki sıkıntıların 2024'te satışları etkileyebileceğini ifade etti.

DFSK Türkiye: "2024'te 750 Bin-1 Milyon Bandında Pazar"

DFSK Türkiye Genel Müdürü Yunus Şahsuvaroğlu, 2023'ün rekor satışlar getirdiğini ancak 2024'te pazarın azalabileceğini söyledi. Şahsuvaroğlu, 2024 için 650 binlik bir otomobil pazarı beklentisi olduğunu paylaşarak, DFSK'nın 2024 hedeflerini de sundu.

Otomotiv sektörünün liderlerinin değerlendirmeleri, 2024'te pazarın genel olarak normalleşeceği, ancak belirli ekonomik faktörlerin ve seçim sonuçlarının sektörü etkileyeceği yönünde ortak bir görünüm sunuyor.

Editör: Doğukan ÖZKURT