Ramazan ayında oruç tutan kişilerin öğün sayısını ikiye (iftar, sahur) düşürdüğünü ve fiziksel aktivitelerini yaklaşık %20 oranında azalttıklarını belirten Dr. Uysal, bu dönemde sindirim sistemi ve bedenin birden yorulmaması için dinlenmeye özen gösterilmesi gerektiğini vurguladı.

Bayram sabahı hafif bir kahvaltı ile güne başlanması gerektiğini ifade eden Dr. Uysal, bayram boyunca yeterli ve dengeli beslenmek için süt ve süt ürünleri, et, yumurta, kuru baklagiller, tahıl ürünleri, sebze ve meyvelerden oluşan 3 ana ve 2 ara öğün yapılmasının önemine değindi.

Öğünlerde hızlı yeme alışkanlığının önüne geçilmesi gerektiğini belirten Dr. Uysal, özellikle ramazanda oruç tutanlar için bayramla birlikte öğün sayısının artmasının sindirim sistemi şikayetlerine yol açabileceğini söyledi.

Ayrıca, bayramda geleneksel hale gelen hamur işleri gibi yüksek karbonhidrat içeriğine sahip besinlerin tüketiminin sindirim sistemi rahatsızlıklarına ve kan şekeri seviyesinde dalgalanmalara neden olabileceğini belirten Dr. Uysal, tatlı tüketiminin doyumluk değil tadımlık olması gerektiğini ve hamursuz, sütlü veya meyveli tatlıların tercih edilmesi gerektiğini vurguladı.

Su tüketiminin azalması durumunda oluşabilecek sıvı kaybını dengelemek için günde en az 2-2,5 litre su içilmesinin önemine dikkat çeken Dr. Uysal, özellikle hipertansiyon, kalp hastalığı ve diyabet gibi sağlık sorunları olan kişilerin ağır, aşırı, kızartmalı ve bol şekerli gıdalardan uzak durmaları gerektiğini vurguladı.

Canan Karatay açıkladı: Çayı bu şekilde içmek zehirle eş değer Canan Karatay açıkladı: Çayı bu şekilde içmek zehirle eş değer

Son olarak, çocukların bayramda aşırı şeker ve çikolata tüketiminden kaçınılması gerektiğini belirten Dr. Uysal, bu durumun bulantı, kusma ve ishal gibi sorunlara yol açabileceğini ve diş sağlığını olumsuz etkileyebileceğini sözlerine ekledi.

Muhabir: AYŞE SANCAK