“Vatandaşa yanlış algı yaratılıyor”
Ortahisar’da yapılan altyapı çalışmaları için teşekkür ederek söze başlayan Zorlu, faturaların altına “katı atık toplama bedelleri Ortahisar Belediyesi tarafından tahsil edilmektedir” şeklinde düşülen notun, bilinçli bir algı operasyonu olduğunu öne sürdü.
Zorlu, “Mahkeme bu konuda bizim lehimize karar verdi. Dört aylık bir aksaklıktan sonra sistem eski haline döndü. Ama faturaya bu notu özellikle eklediniz. Vatandaşı Ortahisar Belediyesi’yle karşı karşıya getirmek istediniz” ifadelerini kullandı.
“11 lira için bu kadar algı!”
Zorlu, elindeki su faturası örneklerini göstererek, “Mayıs ayına ait bir faturada Ortahisar Belediyesi'nin tahsil ettiği katı atık bedeli sadece 11 lira 70 kuruş. Tüm bu algı operasyonu, vatandaşın cebinden çıkan bu küçük rakam üzerinden yapılıyor” dedi.
Diğer ilçelerde de benzer uygulamalar olduğunu vurgulayan Zorlu, yüksek su faturalarının gerçek sorumlusunun TİSKİ olduğunu belirtti: “Biz vatandaşımıza yüksek su faturası göndermiyoruz. Bu faturalarda sorumlu olan TİSKİ ve Büyükşehir Belediyesi’dir.”
“TİSKİ borçsuz maaş ödeyemez hâle geldi”
TİSKİ’nin personel ve borç durumuna da değinen Zorlu, kurumdaki 800 personelin fazlalığına dikkat çekti. Güncel borcun 1,5 milyar lirayı aştığını söyleyen Zorlu, birkaç ay kredi kullanılmaması durumunda TİSKİ’nin maaşları ödeyemeceğini iddia etti:
“Her toplantıda borçlanma yetkisi istiyorsunuz. Bu, sürdürülebilir bir yapı değil. Hadi 3 ay borç almayın da görelim; ayakta kalabiliyor musunuz?”
“Samimi olun, özür dileyin”
Zorlu, Büyükşehir yönetiminin geçmişte katı atık bedellerini birlikte belirlediğini hatırlatarak, samimiyet çağrısı yaptı: “Bu kararlarda sizlerin de imzası vardı. Şimdi bu yükü tamamen ilçe belediyelerine yükleyip, aradan sıyrılamazsınız. Vatandaşa yanlış bilgi veriyorsunuz. Doğru olan, kamuoyuna açıkça özür dilemenizdir.”