Tek şeritli yollar duble yol hatta otoyol oldu. Sürücüler hem araçlarının kırılmaması hem de kaza riskinin minimuma inmesi için rahatladıklarını dile getirerek, ‘Yollar yapıldı ama gidemiyoruz, mesafeleri aşamıyoruz’ diyorlar.

İSTANBUL YOLU TUZAK DOLU

Trabzon’dan İstanbul’a gitmek bir sürücü için neredeyse imkansız oldu. Bin 150 kilometrelik yolun neredeyse 700 kilometresi EDS tehdidi altında. Kuş uçmaz kervan geçmez Tirebolu, Terme, Merzifon, Gümüşhacıköy, Osmancık, Tosya, Ilgaz, Atkaracalar, Kurşunlu ve Gerede ilçeleri EDS kameraları ile sürücülerin kabusu oldu. Gerede’ye kadar zahmet edip gelen sürücü, burada iki tercih kullanmak zorunda kalıyor. Ya Gerede’den Anadolu otoyoluna girerek otoyol ücreti ödeyip EDS’siz yoluna devam edecek ya da Bolu Dağı yolundan E-5 karayolundan devam ederek yine EDS ve radar tuzağına maruz kalacak.

İLÇE OLAMAYACAK YERLER TUZAK YUVASI

Sürücüler, “Bu yollar 50 kilometre ile bitecek bir yol değil. Takoğraf cihazları bile 90 kilometre hıza ayarlanmış. Ama bizler inlerin cinlerin top oynadığı, hatta ilçe bile olamayacak, mahalle kalacak yerleşim yerlerini EDS yüzünden 50 kilometre ile gitmek zorunda kalıyoruz. Bu EDS tamamen o ilçenin belediyesi ile firma arasında yapılan anlaşmalarla karayoluna tuzak olarak koyuluyor. Bunlara mutlaka bir düzenleme gelmesi gerekmektedir” dediler.
TAKA/BİROL SANCAK

Editör: Ayşe Sancak