Bakanlık, e-ticaretin hızlı gelişimi ve tüketici alışkanlıklarının değişmesiyle birlikte mesafeli sözleşmelerin daha fazla tercih edildiğini belirterek, bu değişimin tüketici haklarını ihlal eden sorunları da beraberinde getirdiğine dikkat çekti.

Bakanlık tarafından yapılan açıklamada, bu nedenle e-ticaret firmalarının ilgili kanunlar ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği hükümlerine uygun davranmalarının önemine vurgu yapıldı. Ayrıca, bazı e-ticaret firmalarının kötü niyetli ve hukuka aykırı uygulamalarının incelendiği ve tespit edildiği belirtildi.

Açıklamada, bu tür uygulamaların özellikle enflasyonist dönemlerde hızlı fiyat dalgalanmalarına neden olarak "stokta ürün bulunmaması" gerekçesiyle yapılan haksız sipariş iptalleri, taahhüt edilen veya yasal ifa sürelerinin aşılması, tüketicilerin cayma hakkının ihlali, bedel iadelerinin mevzuata uygun yapılmaması gibi hususları içerdiği ifade edildi.
Tüketici haklarını korumak amacıyla Bakanlık tarafından gerekli denetimlerin sıkı bir şekilde yapıldığı belirtilerek, bu çerçevede 58 firma hakkında 86 milyon 274 bin 994 TL idari para cezası uygulandığı açıklandı.

Adıyaman Karakolunda Polisler Arasında Çatışma!: Şehit Var! Adıyaman Karakolunda Polisler Arasında Çatışma!: Şehit Var!

Ayrıca, 5 firmanın internet adreslerine "erişimin engellenmesi" kararı alındığı ve dolandırıcılık suçu kapsamına giren 8 firma hakkında cumhuriyet başsavcılığına bildirimde bulunulduğu aktarıldı. Halen 25 firmanın inceleme ve denetim süreçlerinin devam ettiği bilgisi de paylaşıldı.

Ticaret Bakanlığı, 2024 yılında da mesafeli sözleşmelere ilişkin denetimlerin etkin bir şekilde sürdürülerek tüketici mağduriyetlerinin en aza indirilmesini hedefliyor.
TAKA/TUNCAY UÇKUN 

Editör: Ayşe Sancak