TÜİK rakamları 808 bin dese de Trabzon gün içindeki hareketliliği ile 1 milyon nüfusa ulaşan bir kent oldu.
2000 yılından sonra da çok değişti ve gelişti.
Bu değişimin sebeplerinden birisi de Tanjant yolu olmuştur.
Tanjant kente yeni merkezler açtı.
Beşirli’den meydana kadar Tanjant yolunun her iki yanında da modern yapılaşmalar oldu.
Sonra vadilerin dönüşümü ve yapılan yeni yatırımlarla birlikte Trabzon yaşanabilecek kentler arasında öne çıktı.
Asayiş sorunu da çözülünce daha da cazip hale geldi.
Her iktidar Trabzon’a katkı sağladı ancak AK Parti iktidarı ile birlikte Trabzon’da  hamleler büyüdü.
Gecekondulaşma bitirildi.
Bunda Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan ile TOKİ Başkanı iken Erdoğan Bayraktar, Asım Aykan ve Volkan Canalioğlu Başkanların ciddi kararlılığı vardır.
Türkiye genelindeki yatırımlardan Trabzon da nasibini aldı.
Bugüne kadar Trabzon’a 32 milyar TL’lik yatırım geldi.
Devam da edecek. Yatırım adası, Şehir hastanesi yapılacak, millet bahçeleri bitirilecek.
Kanuni Bulvarı yolu üzerinde durmak istiyorum.
Kanuni bulvarı yapılmaya başlandığında şunu söyledik, ‘Sayın başkan(Gümrükçüoğlu) zaten Tanjnat yolu var. Bu yolu kentin içinden bir kez daha neden geçirirsin. Güney çevre yoluna emek harcasan.’
Trabzon eski Belediye Başkanı Gümrükçüoğlu Kanuni bulvarı konusunda kararlı davrandı. Bu yola aktarılan kaynak Ankara’da zaman zaman diğer illerin milletvekilleri ve belediye başkanları tarafından da dile getirildi, eleştirildi.
Ve İmar’dan sorumlu Genel Sekreter yardımcısı Cengiz Çolak ile birlikte kötü adam ilan edildiler. Gümrükçüoğlu’na yönelik eleştirlerin temelinde bu tarz toplumsal projeler vardı.
Seyyarı kaldırdı, kadınlar pazarını yıktı yenisi yapılıyor. Kanunui bulvarı konusunda da yeni yapılan apartmanlar yıkıldı, imarı olan bazı arsaların üzerinden geçildi.
Bugün gelinen noktada Kanuni Bulvarı Beşirli’den başladı ve Karşıyakayı geçti, Erdoğdu’ya ulaştı.
Erdoğdu ile birlikte Bahçecik arasındaki tünel’de tamamlandı. Ve Bahçecik’ten de Boztepe’ye geçilecek olan bölüm de projelendirildi. Yol Arafilboyu ve maşatlıktan geçip 1001 evlerin önünden Çukurçayır’a çıkıyor.  
Bu yol 2.5 katrilyonluk yol. Trabzon’un yatırım konusunda başta Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan olmak üzere Ulaştırma ve Alt Yapı Bakanları  Binali Yıldıım, Cahit Turhan, Ahmet Arslan’ın katkıları oldu. Takip görevi artık bir başka Trabzonlu Bakan olan Adil Karaibrahimoğlu’nda.
Karayolları Genel Müdürü olarak atandığı günden itibaren yolu çok yakından takip eden hemşehrimiz Abdulkadir Uraloğlu’nun hakkını da teslim edelim. Uraloğlu’da dur durak yok,  maşallah arı gibi çalışıyor.
Ve Büyükşehir Belediye Başkanı Murat Zorluoğlu‘nun ciddi takibi. Ortahisar Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç’in il başkanlığından beri kentin her sorununu ilgililere taşımadaki cesareti.
Zorluoğlu bir yandan kendi projelerini hayata geçirmek için koşuşturma yapıyor diğer yandan da bir önceki yönetimden kalan projelerin bitirilmesi için gayretler gösteriyor.
Kanuni Bulvarı ile ilgili olarak bugün attığımız manşet  önemlidir.
‘Bulvar değil Otoyol’
Drone görüntüleri muhteşem.
Kuşkusuz yüklenici firma MNG-MAPA’yı ve onun mühendis ve çalışan kadrosunu da tebrik edelim.
Birinci sınıf üretim yapmışlar.
Biz Kanuni bulvarını bir taraftan bitireceğiz bir taraftan da Trabzon’un gelecek yüzyılının planlanacağı Güneş çevre yolunu takip edeceğiz.
Güney çevre yolunun müjdesini de AK Parti İl Başkanı Haydar Revi’den bekliyoruz. Yeni dönem devam edcekse bu müjde ile başlayacak.