Ağır Araçların Girişi Zemin Taşlarını Zedeliyor

Muhtarlarla Yeni Yüzyıla Adım Adım: Türkiye Muhtarlar Konfederasyonu Beşinci Toplantısını Malatya’da Gerçekleştirdi Muhtarlarla Yeni Yüzyıla Adım Adım: Türkiye Muhtarlar Konfederasyonu Beşinci Toplantısını Malatya’da Gerçekleştirdi

Normalde 3 tondan ağır araçların girişi yasak olan Uzunsokak’ta, esnafların nakliyat ihtiyaçları için caddeye giren araçlar zemin taşlarına zarar veriyor. Bu durum, caddenin birçok noktasında zeminde kırılmalara yol açıyor. Trabzon Büyükşehir Belediyesi ekipleri kırılan taşları yeniliyor ancak bu durum sürekli tekrarlanıyor ve bir kısır döngü oluşturuyor.

Kırılan Taşların Maliyetleri Esnaf ve Altyapı Kuruluşlarına Yükleniyor

Sonnokta Gazetesinde yer alan habere göre, kırılan taşların maliyetleri dükkan sahipleri ve alt yapı kuruluşları tarafından karşılanıyor. Elektrik, telekom veya su bağlantıları nedeniyle yerlerinden sökülen taşların maliyeti kullanıcıya yükleniyor. Otopark giriş ve çıkışlarına yapılan ve kırılan taşların maliyeti ise Trabzon Büyükşehir Belediyesi Yol Bakım ve Onarım Dairesi tarafından karşılanıyor.

Taban Yenileme Kaçınılmaz Görünüyor

Trabzon Büyükşehir Belediye Yol Bakım ve Onarım Daire Başkanı Mehmet Salih Mazlum, Uzunsokak’taki taban yenileme çalışmasının kaçınılmaz olduğunu belirtti. Mazlum, “2 yıl önce yenilenen Uzun Sokak tabanı, periyodik olarak kırılan taşlarla yenileniyor. Ancak bu çalışma, büyük bir kararı gerektirir ve kamu zararı oluşturur. Ekonomik şartlar göz önüne alındığında, yeniden yenileme kararı almak zor. Özellikle yaz mevsiminde böyle bir çalışma mümkün değil," dedi.

3 Tondan Büyük Araçlar Giremez Kararı Uygulanamıyor

Fen İşleri Daire Başkanı Murat Öztürk ise, “Uzun Sokak yapıldıktan sonra kesin kabul yapılana kadar yaklaşık 1-1,5 yıl boyunca imalat ve kullanım kaynaklı problemler yüklenici tarafından çözüldü. Belediyemizden bir bedel ödenmedi ve 3 tondan büyük araçların girişi yasaklandı. Ancak bu karar uygulanamadı. Kullanıcı değişiklikleri nedeniyle bağlantılar ve taş değişimleri yeniden yapıldı,” şeklinde konuştu.

Uzunsokak’taki kırılan taşların yenilenme maliyetleri esnaf ve altyapı kuruluşlarına yüklenirken, yeni yapılan binaların bağlantıları nedeniyle sökülen yerlerin bedeli kullanıcıdan alınıyor. Otopark alanına giriş çıkış yapan araçların kırdığı taşların maliyeti ise Yol Bakım ve Onarım Daire Başkanlığı tarafından karşılanıyor.

Kaynak: sonnokta