Faruk Ünlü, çağrı merkezi personelinin mesai mefhumu gözetmeden yoğun ve tempolu bir şekilde çalıştığını vurgulayarak, "Çağrı merkezi personeli, ülke çapında yaşanan her acil yardım çağrısını, konuyla ilgili en yakın yardım ekibine ileterek yaşanabilecek birçok olumsuzluğun önüne geçiyor. Bunu yaparken de doğru bilgiye ulaşmak için zamanla yarışıyor ve doğru yönlendirme yapmanın hayati önem taşıdığı bilinciyle hareket ediyor," ifadelerini kullandı.
112 Acil Çağrı Merkezi çalışanlarının karşı karşıya olduğu sorunları sıralayan Ünlü, şunları kaydetti:

Artan İş Yükü ve Yeni Eklenen Görevler: Personelin omuzlarındaki iş yükünün her geçen gün arttığını ve yeni eklenen görevlerle birlikte iş yükünün daha da ağırlaştığını belirtti.

Yıpranma Payı Eksikliği: Yoğun tempoda çalışan personelin yıpranma payından yararlandırılması gerektiğine vurgu yaptı.

Eşitsiz Maaşlar: Eşit işe eşit ücret ilkesinin uygulanması gerektiğini söyleyerek, personel arasında yaşanan maaş eşitsizliğine dikkat çekti.

Psikolojik Destek İhtiyacı: Stresli ve yoğun bir çalışma ortamında görev yapan personelin psikolojik desteğe ihtiyaç duyduğunu ifade etti.

Tiflis’teki sağlık kuruluşları Trabzon ile iş birliğine hazır Tiflis’teki sağlık kuruluşları Trabzon ile iş birliğine hazır

Ünlü, "112 Acil Çağrı Merkezi çalışanlarımızın yaşadığı sorunların çözülmesi, hem onların motivasyonunu artıracak hem de daha verimli hizmet sunmalarını sağlayacaktır. Türk Büro-Sen olarak, bu sorunların takipçisi olacağız ve yetkililerden acil çözüm bekliyoruz," diyerek sözlerini tamamladı.
TAKA/NEZİHA ÇAKIROĞLU

Editör: Birol Sancak