Ankara-Eskişehir YHT hattının açılmasının ülke için bir dönüm noktası olduğunu vurgulayan Bakan Uraloğlu, demiryolu sektörünün AK Parti hükümetleri döneminde yeniden canlandığını ifade etti.

MİT, PKK/KCK’nın Süleymaniye Sorumlusunu ve 2 Teröristi Etkisiz Hale Getirdi MİT, PKK/KCK’nın Süleymaniye Sorumlusunu ve 2 Teröristi Etkisiz Hale Getirdi

Yüksek Hızlı Trenlerin Etkisi ve Başarıları

Bakan Uraloğlu, yüksek hızlı trenlerin şehirlerarası ulaşım alışkanlıklarını değiştirdiğini belirtirken, bu trenlerle günde ortalama 34 bin yolcunun taşındığını açıkladı. Türkiye'nin yüksek hızlı trenlerle toplamda 86 milyon 100 bin yolcu taşıdığını dile getiren Bakan Uraloğlu, bu trenlerin 80 milyon 291 bin kilometrenin üzerinde yol kat ettiğini ifade etti. Bu rakamın dünyanın etrafında 2003 kez tur atacak kadar bir mesafeye eşit olduğunu belirten Bakan Uraloğlu, Türkiye'nin demiryolu ağının 13 bin 919 kilometreye ulaştığını, hedeflerinin ise 28 bin kilometrelik bir hat uzunluğuna ulaşmak olduğunu kaydetti.

Vizyon ve Projeler

Bakan Uraloğlu, Türkiye'nin demiryolu sektöründeki vizyonunu ve gelecek projelerini de paylaştı. Kalkınma Yolu Projesi, Zengezur Koridoru Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattı, Marmaray Boğaz Tüp Geçişi gibi önemli projelerin Türkiye'nin demiryolu altyapısını güçlendireceğini belirtti. Süper Hızlı Tren Projesi ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü üzerinden inşa edilecek demiryolu hattı geçişi gibi projelerin de Türkiye'nin demiryolu sektöründeki önemli adımlarını oluşturduğunu vurguladı.

Bu açıklamalar, Türkiye'nin demiryolu altyapısındaki gelişmeler ve gelecek hedeflerine ışık tutuyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu'nun paylaştığı bilgiler, ülkenin ulaşım sektöründeki başarılarını ve gelecek planlarını yansıtıyor.

Editör: Birol Sancak