Yusufeli’nin Can Damarları

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Yusufeli Barajı kapsamında inşa edilen Yusufeli Yolları’nın, bölge ulaşımı için kritik bir rol oynadığını belirtti. Bakan Uraloğlu, projeyi “Karadeniz Bölgesi’ndeki en büyük ulaşım projelerinden biri” olarak tanımladı. Yusufeli Barajı ile birlikte 2022 yılında hizmete açılan yol, sular altında kalan eski yerleşim yerlerini yeni Yusufeli ilçesine bağlamak amacıyla inşa edildi.

Yusufeli Yolları’nda Rakamlarla Başarı
Projenin iki yıllık kullanım istatistikleri dikkat çekici. Bakan Uraloğlu, şu bilgileri paylaştı:

Plaka İşlemlerinde Yeni Dönem: e-Devlet Üzerinden Yapılacak! Plaka İşlemlerinde Yeni Dönem: e-Devlet Üzerinden Yapılacak!

2 yılda 929 bin araç bu yolları kullandı.
Toplam 69,2 kilometrelik uzunlukta olan yol, 39 tünel ve 19 köprü/viyadük ile bölgeye hizmet veriyor.
Yol, Artvin ile Erzurum’u, Kafkaslar ve Karadeniz Sahil Kesimi’ni Doğu ve Güneydoğu Anadolu’ya bağlayarak Kuzey-Güney aksında önemli bir standart yükselişi sağladı.


Yüksek Teknoloji ve Güvenli Ulaşım
Yusufeli Yolları, bölgenin zorlu coğrafi koşullarına uygun olarak modern mühendislik teknikleriyle tasarlandı. Yüksek dağlar ve derin vadilerle çevrili bölgede, bitümlü sıcak karışımla kaplanmış yollar sayesinde daha güvenli ve konforlu bir seyahat imkanı sunuluyor.

Proje kapsamında:

56,7 kilometrelik kısmında 39 tünel,
3,6 kilometrelik kısmında 19 köprü ve viyadük,
Bölgede ulaşımı kolaylaştıran 17 kavşak (5 seviyeli ve 12 hemzemin) inşa edildi.
Karadeniz’den Güneydoğu’ya Ulaşım Kolaylaştı
Bakan Uraloğlu, Yusufeli Yolları’nın sadece Artvin’in değil, Karadeniz ile Doğu ve Güneydoğu Anadolu’nun birbirine bağlanmasında kritik bir görev üstlendiğini ifade etti:

“Bu proje, bölgedeki ulaşım standardını artırarak vatandaşlarımıza güvenli ve konforlu seyahat imkanı sunuyor. Kuzey-Güney aksında büyük bir standart yükselişi sağladık.”

Bölge Ekonomisine ve Ulaşımına Katkı
Yusufeli Yolları, yalnızca bölge halkının hayatını kolaylaştırmakla kalmadı; aynı zamanda ticaret ve turizm açısından da önemli bir katkı sağladı. Artvin ile Erzurum arasındaki bağlantıyı güçlendiren yol, Karadeniz’den Kafkaslar’a ve Güneydoğu Anadolu’ya kadar geniş bir ulaşım ağı oluşturdu.

Bu proje, hem bölgenin ekonomik potansiyelini artırmayı hem de Yusufeli Barajı’nın çevresel ve sosyal etkilerini dengelemeyi başaran bir mühendislik harikası olarak öne çıkıyor.

Muhabir: TUNCAY UÇKUN