Trabzon’un nüfusu gün içinde bir milyonu geçiyor.
Trabzon’da Doğu Karadeniz bölgesinin her ilinden insan yaşıyor. Bunun için kentin her bölgesi hareketli.
Son yıllarda merkezden Çukurçayır, Aydınlıkevler, Konaklar, Şana, Beşirli’nin üst kesimleri gibi yerleşim yerleri kurulunca buralara dolmuşlar yetişmiyor.
Sıkıntılar var.
Sıkıntının bir sebebi de 2002 yılında alınan minibüsler. Hem eskidiler hemde koltuk olarak da yetmemeye başladılar.
Trabzon’da Şoför esnafı her zaman önemlidir ve Özeldir. Aynı zamanda da sıkıntıları vardır. İçlerinde zor olanları da vardır.
Başkan Murat Zorluoğlu seçim sürecinde Şoförler Odasını ziyaretinde Ömer Hakan Usta ile bir noktada mutabık kaldı.
Dolmuşların yenilenmesi. Dahası modernizasyonu.
Ve  yakşalık olarak 6 aydır önemli bir çalışma yapıldı. Halk otobüsü mü, kartlı sistem mi denildi. Önceki Başkanı Turan Altuntaş ve Boztepe-Çukurçayır Durak Başkanı Hüseyin Turgut Aydın ve Şoförlerin yoğun itirazı ile bu sistemden vazgeçildi.
Demokrasilerde tartışacaksınız ve doğruyu bulacaksınız.
Dün Trabzon’da yeni dolmuş sistemini Büyükşehir Belediye Başkanı Murat Zorluoğlu açıkladı. Sayın Zorluoğlu özellikle kendisine bu süreçte destek veren Şoförler odası başkanını, Ortahisar Belediye Başkanı Sayın Ahmet Metin Genç ile birlikte Genel Sekreter Ahmet Adanur,  Ulaşım A.Ş ve Ulaşım Daire Başkanlıklarına teşekkür etti. İki ismi daha unutmadı. Birincisi Atilla Ataman ki Belediyenin Başkan vekili, diğeri de Adnan Gül. O da başkanın Danışmanı.
Hakkını teslim edelim, 2 dönem belediye başkanlığı yapan Orhan Fevzi Gümrükçüoğlu bir sunum uzmanı idi. Saatlerce konuşsa bir kere bile duraksamaz ve konusuna hakimdi. Dünde Murat Zorluoğlu’nu mükemmel  buldum.
Trabzon’da dolmuşlar modernize edilirken aynı zamanda güvenlik, konfor ve takip siteminin de devreye alınacağını söyledi.
Eğitime vurgu yaptı. Kılık kıyafetler de benzer şekilde elden geçirilecek dedi.
Toplantıda gazeteci arkadaşlarım güzel sorular sordular.  Bende kritik bir soru sordum.
12 artı 1 olmak üzere 689 dolmuş yenileniyor. Dolmuşların ortalama değeri 200 bin TL ve üzeri fazedelim,
Başkanı sordum, Sayın Başkanım araç alımına kaynak noktasında Büyükşehir nerede olacak?
Başkan Zorluoğlu bu soru ile birlikte müjde verdi:
‘12 artı 1 yaptık. Ve 2 koltuk ilave ettik. UKAME’nin uygulamalarına göre bir koltuk için her minibüs belediyeye 20 bin TL ödemesi gerekir. 2 koltuk 40 bin TL eder. Büyükşehir olarak bu koltukları bizim dolmuşçu esnafımıza hediyemizdir.’
Salonda mutluluk belirdi.
Ömer Hakan Usta yerinden ‘Teşekkür ederim Başkanım’ dedi.
TAKA Gazetesi Genel Müdürü Zihni Ağırman yolları sordu.
‘Tamam araçlar yenileniyor ama yollar ne durumda?’
Zorluoğlu’nun cevabı mantıklı idi: ‘Kanuni Bulvarı bitiyor. Kanuni bulvarının hem Değirmendere hem de Arafilboyu ve Meydan bağlantıları olacak. Yine 3. tünel Çömlekçi’den girecek ve Kemerkaya’dan çıkacak.  Dolmuşların belli kısmını meydan’dan Moloz’a alacağız. Bunlar Boztepe-Meydan yolunun yoğunluğunu azaltacak. Tabi ki takibimiz var.’
Grafiklerle birlikte mükemmel bir çalışma oldu. Aynı özenle hayata geçmeli.
Artık taviz verilmemeli. Hem Belediye hem Şoförler odası yine şoförler odasına bağlı esnaf da katkı vererek yeni sistem en erken dönemde başlatılmalı.
Biliyorum, hangi marka olsun ve hangi renk olsun denecek.
Markalarla ilgili olarak 2’ye bölünebilir, 4’e de.
Trabzon’a bu araçları satacak olanlar sosyal sorumluluklarını yerine getirecekler.
Renk konusunda da araçlar için anket yapılacak.
Ya bordo çıkar, ya da mavi.
Şampiyon kente yakışır.