2027 Asgari Ücret Zammı: Beş Senaryoda Maaş Ne Kadar Olur?
2027 asgari ücret zammı için gözler aralık ayında yapılması beklenen görüşmelere çevrildi. Milyonlarca çalışanın gelirini doğrudan etkileyecek karar öncesinde, yüzde 25 ile yüzde 40 arasında değişen beş oran üzerinden olası net ücretler hesaplandı.
Yüzde 25 ile yüzde 40 arasındaki artış
Asgari ücrette hesaplar değişti: Beş senaryoda maaşlar ne kadar olacak?
Merkez Bankası'nın enflasyon tahminlerini güncellemesi, asgari ücrette zam hesaplarını yeniden gündeme taşıdı. Aralık ayındaki görüşmeler öncesinde beş farklı oran üzerinden hesaplanan olası maaşlar belli oldu. Milyonlarca çalışanın gelirini belirleyecek görüşmelerin tamamlanmasıyla yeni asgari ücretin kamuoyuna açıklanması ve 1 Ocak 2027’den itibaren geçerli olması bekleniyor. Mevcut 28 bin 75 TL net asgari ücret üzerinden yapılan hesaplamalarda, yüzde 25 ile yüzde 40 arasındaki artış oranlarına göre şu rakamlar ortaya çıkıyor:
Yüzde 40’lık zamda 39 bin 305 TL
Yüzde 25 zam yapılması halinde net asgari ücret 35 bin 94 TL’ye ulaşırken, aylık artış tutarı 7 bin 19 TL olacak. Zammın yüzde 29,5 olarak belirlenmesi durumunda net ücret 36 bin 357 TL’ye, artış tutarı ise 8 bin 282 TL’ye çıkacak. Yüzde 30’luk artış senaryosunda net asgari ücret 36 bin 498 TL, zam tutarı 8 bin 423 TL olarak hesaplanıyor. Yüzde 35 zam uygulanması halinde net ücret 37 bin 902 TL’ye yükselecek. Bu senaryoda çalışanların aylık gelirindeki artış 9 bin 827 TL olacak. Yüzde 40’lık zamda ise net asgari ücret 39 bin 305 TL’ye ulaşacak, aylık artış tutarı 11 bin 230 TL olacak.




