Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, bin 10 metre uzunluğundaki Şehit Ahmet Özsoy Tüneli’nin, 2,8 kilometrelik bağlantı yolları ile birlikte toplam 3,8 kilometrelik bir proje olduğunu belirtti. Bakan Uraloğlu, “Zamandan 30,6 milyon lira, akaryakıttan 20,1 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 50,7 milyon lira tasarruf edeceğiz. Projeyle mevcut yoldaki keskin virajı ortadan kaldırarak yolu daha düzgün ve güvenli bir hale getirdik” dedi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Amasya’da Aydınca Varyantı ve Şehit Ahmet Özsoy Tüneli’nin açılışını gerçekleştirdi. Bakan Uraloğlu, yaptığı açıklamada “Amasya bizim tarihimizin, bizim kültürümüzün hafızası, bağımsızlığımızın, istiklalimizin sembolüdür.” ifadesini kullandı.
Bakan Uraloğlu, orduları dize getiren Yıldırım Beyazıt’ın, İstanbul’u fetheden Fatih Sultan Mehmet’in, Amasya Genelgesi ile Kurtuluş Savaşı’nı mayalayan Mustafa Kemal Atatürk’ün ve daha nice büyük ismin özünde Amasya olduğunu söyledi. Uraloğlu, sözlerine şu şekilde devam etti: “Vur kazmayı dağa Ferhat, çoğu gitti azı kaldı’ diyerek başladığımız birçok ulaşım projesinde bizlere feyz veren ‘Ferhat’ da Amasya’nın bağrından çıkmıştır.
Bu devrin Ferhat’ları da bizleriz… Ferhat’ın dağları deldiği azmin sembolü bu topraklar, bugün de bizlerin hayata geçirdiği Aydınca Varyantı ve Şehit Ahmet Özsoy Tüneli gibi projelerle medeniyet yolunda emin adımlarla ilerlemektedir.” Amasya’nın, kuzey-güney yönünde Orta Karadeniz sahilini iç kesimlere bağlayan, doğu-batı yönünde ise İran sınırından Bulgaristan’a uzanan kuzey hattında stratejik bir konuma sahip olduğunu dile getiren Uraloğlu, “Bu stratejik konumunun yanında şehrimizin hızla gelişen sosyo-ekonomik yapısı da ulaşım altyapısında yeni yatırımları zorunlu kılıyor.” şeklinde konuştu.
GURURU YAŞIYORUZ
Amasya ile Turhal arasında hayata geçirdikleri Aydınca Varyantı ve Şehit Ahmet Özsoy Tüneli’ni hizmete açmanın gururunu yaşadıklarını dile getiren Uraloğlu, “Bin 10 metre uzunluğunda çift tüplü, bitümlü sıcak karışım kaplama standardındaki Şehit Ahmet Özsoy Tüneli, 2,8 kilometrelik bağlantı yolları ve 12 metre uzunluğundaki altgeçit köprüsüyle birlikte toplam 3,8 kilometrelik bir proje. Bu projeyle mevcut yoldaki keskin virajı ortadan kaldırarak yolu daha düzgün ve güvenli bir hale getirdik. Aydınca yerleşkesindeki transit trafiği dışa aldık.” açıklamasında bulundu.
AMASYA’NIN DOĞASI KORUNACAK
Samsun’dan başlayıp Doğu ve Güneydoğu Anadolu’ya uzanan karayolu aksında, ticaret ve turizm merkezlerine ulaşımı kolaylaştırarak bölgenin sosyo-ekonomik gelişimine katkı sunduklarının da altını çizen Uraloğlu, sözlerine şu şekilde devam etti: “Özellikle zorlu kış şartlarında trafiği aksatan sorunları en aza indirdik. Güzergâhı 1,1 km kısaltarak, konforlu ve kesintisiz ulaşım sağladık. Böylece zamandan 30,6 milyon lira, akaryakıttan 20,1 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 50,7 milyon lira tasarruf edeceğiz.
Karbon emisyonunu yıllık bin 178 ton azaltarak Amasya’nın güzel doğasını koruyacağız. Ayrıca altını çizmek istiyorum ki bu tünelimiz, 15 Temmuz hain darbe girişiminde TÜRKSAT’ta televizyon yayınlarını kesintisiz sürdürmek için canını feda eden kahraman şehitlerimizden Ahmet Özsoy’un adını taşıyor. Bu vesileyle onun aziz hatırasını da bu eserde yaşatmak gurur kaynağı oldu. Değerli ailesine de saygı ve hürmetlerimizi sunuyoruz.” Tünelin faydasının sadece bir yol kısaltması ve tasarruf gibi düşünülürse eksik olacağını söyleyen Uraloğlu, “Badal Tüneli ile ayrıca zamandan 102 milyon lira, akaryakıttan yaklaşık 11 milyon lira olmak üzere yıllık yaklaşık 113 milyon lira tasarruf sağlıyoruz. Karbon emisyonunu da 626 ton azaltıyoruz. Bu gerçekleri de buradan tekrar hatırlatmış ve anlamak istemeyenlere yeniden izah etmiş olma ihtiyacı hissettim.” dedi.