Trabzon Sahiline Sürpriz Dokunuş! Turistlere Özel Yeni Nokta Açıldı
Trabzon Sahiline Sürpriz Dokunuş! Turistlere Özel Yeni Nokta Açıldı
İçeriği Görüntüle

Ankara-Samsun Hızlı Trenle 2,5 Saat! Karadeniz’e Dev Ulaşım Hamlesi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Ankara-Kırıkkale-Çorum-Samsun Hızlı Tren Hattı'nın Kırıkkale (Delice)-Çorum kesiminin temel atma töreninde yaptığı açıklamayla büyük bir projenin startını verdi. Ankara çıkışlı olarak Türkiye’nin kuzeyine ilk kez yolcu taşımacılığı sağlayacak bu hızlı tren hattı, Karadeniz ile Anadolu’nun iç kesimlerini birbirine bağlayacak. Projenin tamamlanmasıyla birlikte Ankara-Samsun arası seyahat süresi 2,5 saate düşecek, yılda 12 milyon yolcu ve 14 milyon ton yük taşınabilecek.


Karadeniz’e Uzanan İlk Hızlı Tren: Tarihi Bir Adım

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, projenin sadece bir ulaşım hattı olmadığını, aynı zamanda Anadolu’nun kalbiyle Karadeniz’i birleştiren bir kalkınma hamlesi olduğunu vurguladı.

“Bugün sadece ray döşemiyoruz, medeniyetleri birbirine bağlıyoruz,” diyen Uraloğlu, hattın Türkiye’nin kuzeyine yapılan ilk hızlı tren projesi olarak tarihe geçeceğini belirtti.

Projenin ilk etabını oluşturan 120 kilometrelik Kırıkkale (Delice) – Çorum hattının ardından, Çorum-Merzifon-Samsun kesimi de tamamlanarak Karadeniz’e doğrudan hızlı tren bağlantısı sağlanacak.


2,5 Saatlik Seyahat, Yılda 12 Milyon Yolcu

Ankara-Samsun arası seyahatin 2,5 saate düşmesiyle hem yolcu taşımacılığında hem de lojistikte büyük bir değişim bekleniyor.

Bakan Uraloğlu, “Yılda 12 milyon yolcu ve 14 milyon ton yük taşınacak. Bu hat Samsun Limanı ile Mersin Limanı’nı birleştirerek Karadeniz’den Akdeniz’e kesintisiz bir ticaret koridoru yaratacak,” dedi.

Bu sayede İstanbul ve Çanakkale boğazlarındaki yoğun yük trafiği de önemli ölçüde hafifletilecek.


Samsun-Sarp Hattı da Gündemde

Hızlı tren hattı sadece Samsun’la sınırlı kalmayacak. Uraloğlu, projenin 509 kilometrelik Samsun-Sarp hattıyla Doğu Karadeniz’e kadar uzanacağını belirtti.

“Artvin’den Mersin’e kadar kesintisiz, çevreci ve yüksek kapasiteli bir demiryolu ağı kuruyoruz,” diyen Uraloğlu, bu hattın Rize, Trabzon, Giresun, Ordu gibi illeri de kapsayacağını söyledi.

Ankara merkezli hızlı demiryolu ağına bağlanacak şehirler, hem ekonomik hem sosyal anlamda yeni fırsatlar elde edecek.


2053 Vizyonu: 28.500 Kilometrelik Demiryolu Ağı

Bakan Uraloğlu, Türkiye’nin demiryolu vizyonunu da paylaştı. Mevcut 13.919 kilometrelik demiryolu uzunluğunu 2028’de 17.500 kilometreye, 2053’te ise 28.500 kilometreye çıkarmayı hedeflediklerini açıkladı.

“Hedefimiz; 2053’te hızlı trenle Türkiye’nin dört bir yanını 48 saat içinde gezilebilir hale getirmek,” sözleriyle büyük vizyonu özetledi.

Yürütülen projeler arasında Ankara-İzmir, Bursa-Bandırma, Mersin-Gaziantep gibi önemli hatlar da bulunuyor.

Muhabir: BİROL SANCAK