Bakan Abdulkadir Uraloğlu, 9 Temmuz’da Çin’in Chengdu şehrinden yola çıkan ilk yük treninin, Çin-Kazakistan sınırındaki Altınkol İstasyonu’ndan 16 Temmuz’da çıkış yaptığını ve 15 gün süren yolculuğun ardından 30 Temmuz’da Kars’a ulaştığını belirtti. Polonya varışlı 55 konteynerlik tren, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu ve Orta Koridor hattı üzerinden Türkiye’ye giriş yaptı. Lojistik merkezinde yapılan gümrük işlemlerinin ardından Marmaray geçişini tamamlayan tren, yarın Halkalı İstasyonu’ndan Avrupa’ya yol alacak.
İkinci Tren Macaristan’a Gidecek
Çin’in Chongqing şehrinden hareket eden ikinci yük treni ise 43 konteyner ile 31 Temmuz’da Kars’a ulaştı. Macaristan varışlı yükleri taşıyan tren, bu gece Marmaray’dan geçiş yapacak. Her iki tren toplamda 98 konteynerlik yük taşıyor. Bakan Uraloğlu, bu seferlerin Çin ile Avrupa arasında kesintisiz demiryolu taşımacılığının en somut örneklerinden biri olduğunu vurguladı.
Binlerce Kilometrelik Stratejik Taşımacılık
Bakan Uraloğlu’nun paylaştığı bilgilere göre Chengdu’dan Polonya’nın Lodz şehrine gidecek tren yaklaşık 10 bin 400 kilometre, Chongqing’den Macaristan’ın başkenti Budapeşte’ye ilerleyen ikinci tren ise 10 bin 998 kilometrelik bir mesafe kat edecek. Orta Koridor’un, Türkiye’nin doğu-batı yönlü lojistik gücünü güçlendiren stratejik bir hat olduğuna dikkat çeken Uraloğlu, “Bu tür başarılı operasyonlarla ülkemizin demiryolu taşımacılığındaki kritik rolü daha da pekişiyor” dedi.
Çin ile Avrupa arasında güvenilir, hızlı ve kesintisiz yük taşımacılığı sağlayan Orta Koridor hattı, Türkiye’nin uluslararası lojistikteki önemini her geçen gün artırıyor. Siz de bu gelişme hakkındaki görüşlerinizi yorumlarda paylaşabilirsiniz.