Trabzon’un trafik yükünü azaltacak dev projede ilk adım
Trabzon’un şehir içi ve transit trafiğini rahatlatmak amacıyla inşasına başlanan Güney Çevre Yolu projesi hız kesmeden ilerliyor. 1 Mayıs 2023’te temeli atılan yolun, ilk etabı olan Akçakale-Yıldızlı arasındaki 16,5 kilometrelik bölümü, 3 yıl içinde tamamlanarak hizmete açılacak.
Proje kapsamında toplamda 54,3 kilometre uzunluğunda, 3 gidiş 3 geliş şeritli bir çevre yolu inşa edilecek. Yol, Karadeniz Sahil Yolu üzerindeki yoğunluğu azaltacak ve Trabzon’un güneyinden doğuya doğru uzanarak Arsin’e kadar ulaşacak.
Tünel ve viyadüklerle örülü bir güzergâh
Güney Çevre Yolu’nun en dikkat çekici noktalarından biri, güzergâh boyunca tünel ve viyadüklerle şekillenecek olması.
Proje kapsamında:
Toplam 15 adet tünel inşa edilecek (35,8 km)
14 adet viyadük yapılacak (2,1 km)
Yolun ilk etabında yer alan Mersin–Sera Gölü Kavşağı arasındaki bölümde 7 tünelde aktif çalışmalar sürüyor. Akçakale’den başlayarak sahil yolunun güneyinden ilerleyen güzergâh, Sera Gölü Kavşağı’na bağlanacak.
Başkan Genç: “Trabzon’un geleceğini şekillendiren proje”
Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç, projeye dair yaptığı açıklamada Güney Çevre Yolu’nun şehrin 30 yıllık gündemi olduğunu vurguladı.
“Trabzon’da özellikle yaz aylarında artan trafik yoğunluğunu düşündüğümüzde bu proje bizim için olmazsa olmazdı. Temelini Sayın Bakanımız Adil Karaismailoğlu ile attık. 54,3 kilometrelik yolun ilk etabı 16,5 kilometre uzunluğunda ve eğer her şey planlandığı gibi giderse, 3 yıl içinde tamamlanacak.”
Genç ayrıca projenin sadece trafik değil, şehirleşme açısından da Trabzon’a değer katacağını belirtti. Şehrin güneyine doğru genişlemesiyle yeni yaşam alanları ve planlı gelişim için de fırsat sunacak.
İkinci etap da yolda: Yıldızlı–Araklı hattı planlandı
Proje, iki etap halinde yürütülüyor:
1. Etap: Akçakale – Yıldızlı (16,5 km)
2. Etap: Yıldızlı – Araklı
İkinci etap için planlama çalışmaları tamamlandı. Karayolları ile birlikte yürütülen süreçte, imar ve kamulaştırma işlemleri minimum seviyede tutulacak. Başkan Genç, sürecin eş zamanlı olarak ilerletileceğini ve proje tamamlandığında Trabzon’un ulaşım anlamında çağ atlayacağını söyledi.
Karadeniz Sahil Yolu'ndaki yük hafifleyecek
Proje hayata geçtiğinde, özellikle Akçaabat-Arsin arasındaki Karadeniz Sahil Yolu üzerindeki şehir içi ve ağır tonajlı transit trafik birbirinden ayrılacak. Bu sayede hem trafik yoğunluğu azalacak hem de sahil yolundaki güvenlik ve konfor artacak.
Güney Çevre Yolu aynı zamanda Sarp Sınır Kapısı’na giden transit taşımacılığın da iç şehir trafiğinden ayrılmasını sağlayacak.
Trabzon’un ulaşım altyapısında büyük dönüşüm yaratacak Güney Çevre Yolu’nun ilk etabının tamamlanmasıyla, kentte gözle görülür bir rahatlama yaşanması bekleniyor. Sizce Trabzon’un ulaşımı bu projeyle nasıl şekillenir? Görüşlerinizi bizimle paylaşın.