Kamu Denetçiliği Kurumu'nun Zirve Yolculuğu
2010 yılında yapılan Anayasa değişikliği ile kurulan ve 2013'te Türkiye Büyük Millet Meclisi’ne (TBMM) bağlı olarak faaliyete geçen Kamu Denetçiliği Kurumu (KDK), Ombudsman Şeref Malkoç’un liderliğinde büyük bir gelişim gösterdi. Kurum, kamu personel rejimi, ekonomi, maliye, vergi ve eğitim-öğretim gibi geniş alanlarda toplam 236 bin 973 başvuru aldı.
Başarı Oranı Yüzde 80'e Ulaştı
Malkoç, KDK'nın aldığı kararların uygulanma oranını yüzde 20’den yüzde 80’e yükselttiklerini belirterek, "1 milyon 412 bin 500 kişiye yüz yüze, mail ve telefonla hukuki destek sağladık. Yargıya intikal edecek binlerce dava bu sayede önlendi, yargının iş yükü hafifledi" dedi.
İlginç Talepler
Malkoç, karşılaştıkları ilginç başvurulardan birini de anlattı: "Bir baba, çocuklarının ticari hayatı zora girince Cuma namazında para toplamak için bize başvurdu. Diyanet İşleri Başkanlığı bu talebi onaylamadı."
KDK'nın Adalet Misyonu
Kamu Denetçiliği Kurumu, kamu idarelerinin eylem ve işlemlerini insan haklarına dayalı, adalet anlayışı içinde inceleyip, hukuka uygun önerilerde bulunarak topluma önemli katkılar sağladı. Ombudsman Malkoç’un görevi süresince, kurumun halkla ilişkilerde ve adalet sağlama misyonunda büyük ilerleme kaydedildi.