Ulaşımın Nabzı Nissibi’de Atıyor
Adıyaman ile Diyarbakır arasında Atatürk Barajı üzerinde yer alan ve “Doğu’nun Boğaz Köprüsü” olarak anılan Nissibi Köprüsü, 21 Mayıs 2015 tarihinde hizmete açıldı. Güneydoğu Anadolu'nun karayolu ağında stratejik bir geçiş noktası olarak inşa edilen bu dev yapı, yalnızca iki şehri değil, iki bölgeyi birbirine bağlıyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, köprünün 10. yılında yaptığı değerlendirmede, “Bu köprü ulaşımı kolaylaştırmakla kalmadı, bölgesel ekonomiye de büyük katkılar sundu,” dedi.

Bakan Uraloğlu’nun paylaştığı bilgilere göre, 10 yıl boyunca köprüden 6 milyon 62 bin araç geçiş yaptı. Feribotla yaklaşık 1,5 saat süren geçiş süresi Nissibi Köprüsü ile dakikalara indi. Bu da hem zamandan hem de akaryakıttan önemli ölçüde tasarruf anlamına geliyor.

"Sağlık için hareket et" etkinliği düzenlendi
"Sağlık için hareket et" etkinliği düzenlendi
İçeriği Görüntüle

10 Yılda 3,3 Milyar TL’lik Kazanç
Yapılan hesaplamalara göre Nissibi Köprüsü sayesinde zamandan 1,6 milyar TL, akaryakıttan ise 1,7 milyar TL olmak üzere toplam 3,3 milyar TL tasarruf sağlandı. Ulaşım süresinin kısalması sadece ekonomik kazanç değil, aynı zamanda çevre için de önemli avantajlar sundu. Egzoz emisyonunda 99 bin tonluk bir azalma kaydedildi. Bu durum, çevre dostu ulaşım politikaları açısından da örnek teşkil ediyor.

Bölgesel Kalkınmanın Anahtarı Oldu
Adıyaman ile Diyarbakır arasında Atatürk Barajı nedeniyle yıllarca feribotla sağlanan ulaşım, köprünün devreye girmesiyle hem süre hem de güvenlik açısından çok daha verimli hale geldi. Feribotun mevsimsel etkilerle devre dışı kaldığı zamanlarda yaşanan ulaşım sıkıntısı da köprüyle birlikte tamamen ortadan kalktı.

Nissibi Köprüsü’nün ulaşımı 40 kilometre kısalttığını hatırlatan Bakan Uraloğlu, “Bu durum ticaretten turizme, sosyal ilişkilerden acil sağlık hizmetlerine kadar birçok alanda doğrudan iyileştirme sağlamıştır” açıklamasında bulundu.

Mühendislik Harikası: Nissibi Köprüsü
Teknik açıdan da oldukça iddialı bir projeye imza atılan köprü, gergin eğik kablo askılı sistemle inşa edildi. Toplam 610 metre uzunluğunda olan yapının orta açıklığı 400 metre, her iki kenar açıklığı ise 105 metre olarak tasarlandı. 24,5 metre genişliğinde dört şeritli köprü, aynı anda yoğun araç trafiğine de olanak sağlıyor. 96 metreye ulaşan kule yüksekliğiyle de bölgeye estetik bir silüet kazandırıyor.

Bu mühendislik harikası, yalnızca teknik başarıyla sınırlı değil. Aynı zamanda bölge halkı için sosyo-ekonomik dönüşümün de sembolü haline geldi. Yolların birleşmesi, şehirlerin daha erişilebilir hale gelmesi; eğitim, sağlık, ticaret ve sosyal alanlarda fırsat eşitliği sağladı.

Ulaştırmada Yerli ve Milli Hamle
Köprünün inşasında Türk mühendis ve işçilerin emeği büyük rol oynadı. Yerli ve milli kaynaklarla tamamlanan proje, Türkiye’nin mühendislik kapasitesinin geldiği noktayı da gözler önüne seriyor. Bakan Uraloğlu, "Yol medeniyettir" diyerek Türkiye'nin dört bir yanındaki benzer projelere hız kesmeden devam edeceklerini vurguladı.

Sadece Bir Köprü Değil, Bölgesel Dönüşümün Anahtarı
Nissibi Köprüsü, bölge halkı için sadece bir ulaşım aracı değil, aynı zamanda bir ekonomik can damarı. Tarım ürünlerinin pazarlara daha hızlı ulaşmasından, turizmin canlanmasına kadar birçok alanda bu köprünün etkileri hissediliyor. Yerel halkın ifadesiyle; “Köprüyle birlikte hayat kolaylaştı, şehirler yakınlaştı.”

Bölgedeki işletme sahipleri ve vatandaşlar da köprünün hayatlarına kattığı kolaylıklardan memnun. Ulaşımın kolaylaşmasıyla birlikte sağlık hizmetlerine erişim arttı, öğrencilerin eğitim kurumlarına ulaşımı hızlandı ve ticaret hacmi genişledi.

Nissibi Köprüsü’nün başarı hikâyesi, Türkiye’nin ulaşım ve altyapı yatırımlarının ne denli büyük farklar yaratabileceğini bir kez daha gözler önüne serdi. Siz de bu köprüden geçtiyseniz görüşlerinizi yorum kısmında bizimle paylaşın!

Muhabir: AYŞE SANCAK