Programa; Vali Musa Işın, Belediye Başkanı Prof. Dr. Alim Işık, yerel yöneticiler, muhtarlar, STK temsilcileri ve vatandaşlar katıldı. Başdenetçi Şeref Malkoç konuşmasında katılımcılara, türkiye’deki hak arama yolları anlatarak, Kamu Denetçiliği Kurumunun çalışmaları ve Kuruma başvuru yolları hakkında bilgiler verdi.

TALEP ETMEK İNSANLARIN EN TEMEL HAKKIDIR

Devletle millet arasındaki ihtilafların çözümünde mahkemeye gitmeden önce başvuru yapılabilecek kurumun Kamu Denetçiliği Kurumu olduğunu bildiren Malkoç, “Halkın idareden kamu hizmetlerini alırken problemler, hukuki ihtilaflar çıkabilir. Bu sorunların giderilmesini talep etmek insanların en temel hakkıdır. Bütün bu kurumların hepsi insanlarımızın aldığı kamu hizmeti daha kaliteli olsun, ihtilaflar daha aza insin diye kuruldu. Bir ülkede en güzel şey o ülkenin insanının refahı, huzuru ve mutluluğudur. Kamu hizmetlerini en güzel şekilde almasıdır. Bütün dünyada olduğu gibi kamu hizmetlerinde eksiklik olabilir. Bu durumda hemen kurumumuza müracaat edebilirsiniz.” diye konuştu. 

YARGI DIŞI ALTERNATİF ÇÖZÜM YOLLARI DA VAR

KDK gibi 15'e yakın kurumun Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın öncülüğünde son 20 yılda ihdas edildiğini belirten Malkoç, KDK'nın ortalama her yıl 20-25 beş bin civarında başvuru aldığını söyledi. İnsanların aldığı kamu hizmetinin daha kaliteli olmasının, ihtilafların daha aza indirgenmesinin, kamu hizmetlerinin kalitesinin artmasının amaçlandığını vurgulayan Malkoç, "Buna rağmen ihtilaf çıkıyorsa elbette yargıya gidebilirsiniz. Ama yargı dışı alternatif çözüm yolları da var. KDK'nın bu anlamda birkaç tane ayrıcalığı var. Birincisi KDK, Türkiye'de 18 yaşından küçük çocukların velisinin ya da vasisinin izni olmadan başvurabilecekleri tek kurumdur. İkinci özelliğimiz, bize müracaat tarihinden itibaren en geç 6 ay içerisinde karar veriyor olmamız. Bu ikisi çok önemli." dedi.

Editör: Birol Sancak