Çakıroğlu, raporda girişimci bulunması yönünde sıkıntıların yaşandığını belirterek,“ 2013 yılında gündeme gelen projesi çizilen ve İl Genel Meclisinden borçlanma kararı alınan proje Gemilerçekeği, Giresun Kalesi arası olup imara işlenmiştir. Yaklaşık 20 milyon TL maliyeti olan projeye daha sonra kale, liman arası dahil olması yönünde bir proje çalışması başlatılmıştır. Aradan geçen zamandan sonra yap işlet devret modeli olsun denilmiş ama girişimci konusunda bir yere varılamamıştır” dedi.
Komisyon raporunda girişimcilere destek olunması gerektiğini vurgulayan Çakıroğlu, “Yapılan görüşmelerde İl Özel İdaresi'nin borçlanmasının doğru olmadığı, girişimcilere destek olunması ve yap işlet devret modelinin uygun olacağı belirlenmiştir” ifadelerini kullandı.
“Gedikkaya, Kale, Liman olarak güzergah uzatılsın”
Çevre illerde yapılan teleferiklerin belediyeler tarafından desteklendiğini vurgulayan Çetin Çakıroğlu, “Teleferik projesinin Gedikkaya’ya yapılacak seyir terasına uzatılarak, ‘Gedikkaya, Kale, Liman’ güzergahının daha rağbet göreceği girişimcilerin dikkatini çekecektir. İl Özel İdaresinden ziyade Giresun Belediyesi, Ticaret Odası, DOKA, DOKAP’ın projeye dahil edilerek girişimcilere destek sağlanması için harekete geçirilmesi ayrıca cazibe arttırmak adına Gedikkaya ve Kaledeki istasyonların olduğu yerde tesisler projesinin içine dahil edilmesi komisyonumuzun önerisidir. Çevre illerde teleferik projesinin belediyeler tarafından desteklendiği, teşvik edildiği görülmüştür” dedi.
Komisyon raporunun okunmasının ardından Çevre Şehircilik İl Müdürü Cengiz Varol ve Şube Müdürü Sibel Yapar teleferik projesi ile alakalı sunum yaptı.
Editör: TE Bilisim