Bayburtlu iş insanı Muhammed Karaoğlu, Almanya’da kurduğu fabrika ile enerji içeceği üretimini başlatarak memleketine yatırım yaptı. Hem iş dünyasındaki vizyonu hem de memleketine ve Trabzon’a bağlılığıyla örnek oldu. “Bayburt’un gururu, Trabzon’un sevdalısı Muhammed Karaoğlu, helal üretim hassasiyetiyle yıllarını verdiği ByBurt 69 markasını Avrupa’dan memleketine taşıyarak hem bölgesine istihdam sağladı hem de Trabzonspor sevdasını iş hayatına yansıttı. Bordo-maviye olan tutkusunu ‘aidiyet’ olarak tanımlayan Karaoğlu’nun hikâyesi, azmin, memleket sevgisinin ve Trabzonspor ruhunun birleştiğinde neler başarılabileceğinin en güçlü kanıtı oldu.”
ALMANYA’DA ADINI DUYURDU
Bayburt’un Akşar Köyü doğumlu iş insanı Muhammed Karaoğlu, Almanya’nın Köln kentinde kurduğu AN Zentrum şirketi ile enerji içeceği sektöründe kısa sürede adını duyurdu. Almanya’da başladığı üretimi Avrupa pazarına taşıyan Karaoğlu, memleketine olan vefasını göstererek Bayburt’ta merkez ofis kurdu. Türkiye’nin ilk helal sertifikalı enerji içeceği “ByBurt 69 Energy Drink”, hem yerel kimliği hem de uluslararası kalite standardıyla dikkat çekti. “6-7 yıl bu ürün üzerinde çalıştık” diyen Karaoğlu, “Helal olması için hassasiyet gösterdik. İçinde hayvansal salgı olmaması için uzun süre araştırmalar yaptık. Avrupa’nın en kaliteli enerji içeceği ödülünü aldık. Sonrasında da ‘Bunu ülkemize getirelim, burada üretelim, ihracatı yapalım, ülkemiz kazansın’ dedik” diye konuştu.
TRABZON VE TRABZONSPOR SEVGİSİ ANLATILMAZ YAŞANIR
Eğitimini Bayburt ve Trabzon’da tamamlayan Karaoğlu, lise yıllarını Trabzon Fatih Lisesi’nde okudu. Trabzon’da büyürken bordo-mavili renklere olan sevgisinin hayatının bir parçası haline geldiğini vurgulayan Karaoğlu, “Trabzon benim ikinci memleketimdir. Trabzon’un insanı, kültürü, samimiyeti hayatıma yön verdi. Hatta gençliğimde Trabzonspor PAF takımında da kısa süre top koşturdum. Liseye giderken sık sık tesislere kaçardım. Trabzonspor bizde bir hastalık oldu, ama insana anlam katan bir hastalık” dedi. Trabzonspor’a olan sevgisini iş hayatına da taşıdığını anlatan Karaoğlu, “Çalışanlarımızdan öncelikle Trabzonspor kulübüne üye olmalarını istiyoruz. Bu, sadece bir futbol sevgisi değil, aidiyet ve birliktelik ruhunun göstergesi” ifadelerini kullandı. Oğlu Tunahan’ın da Trabzonspor taraftarı olduğunu belirten Karaoğlu, “Trabzonspor bir manadır. Manasız bir şeyi tutmazsın. Bizim için bordo-mavi aidiyetin simgesi” diye konuştu. Bayburt’taki merkezinin yanı sıra Trabzon’da da sıkça vakit geçirdiğini belirten Karaoğlu, “Trabzon’da yaşamak bana huzur veriyor. Hem iş hem sosyal hayatımda bu şehirle bağımı koparmadım. Trabzonspor maçlarını tribünden takip etmek benim için bir tutku” ifadesine yer verdi.
AVRUPA RAFLARINDAN TÜRKİYE’YE
Eğitimini tamamladıktan sonra Almanya’ya giden Karaoğlu, Köln’de iş hayatına atılarak 2011’de AN Zentrum’u kurdu. Uzun yıllar süren titiz Ar-Ge ve helal sertifikasyon süreçlerinin ardından 2013-2015 yıllarında “ByBurt 69” üretimi başladı. Almanya’da büyük ilgi gören marka kısa sürede Avrupa raflarında yerini aldı. Karaoğlu, 4-5 yıl önce Türkiye’ye dönüş yaparak An Zentrum Türkiye’yi kurduklarını ifade ederek, “Bayburt’ta merkezimizi kurduk. Buradan üretim ve pazarlamamızı yönetiyoruz. Kendi pazarlama ağımızı oluşturduk, istihdam sağladık. Bayburt’tan başlayıp Gümüşhane, Trabzon, Rize, Artvin, Giresun, Erzurum ve Erzincan’a uzanan bölgemizde dağıtımımızı kurduk. Halkımız sahip çıktı, hemşerilerimiz bizi tanıttı. Bayburtlular ve Trabzonlular ilk günden yanımızdaydı. Erzincan’da büyük ilgi gördük, Erzurum ve Aşkale’de ürünlerimiz çok tutuldu” diye konuştu. Başarısını memleketine taşıyan Karaoğlu, “Memleketimin adını taşıyan bir markayı dünyaya duyurmak, en büyük hayalimdi” dedi. Enerji içeceğinin ardından “Gada Ice Tea” üzerinde 2-3 yıl çalışarak patent aldıklarını, “Gada” isminin Bayburt ağzında “kardeş” anlamına geldiğini aktaran Karaoğlu, “Şimdi hedefimiz beş ürünle Türkiye pazarına girmek. Üçünü çıkardık, ikisi kaldı. Kola ve sporcu içeceği yolda. Aynı zamanda ihracatımız da devam ediyor” ifadelerini kullandı.
SOSYAL SORUMLULUKTA DA ÖN SIRADA
Sadece iş dünyasındaki başarılarıyla değil, sosyal sorumluluk projeleriyle de öne çıkan Karaoğlu, 2021-2022 sezonunda Bayburtspor’a isim sponsoru olarak kulübün en büyük destekçilerinden biri oldu. “Daha önce Bayburtspor’un başkanlığını da yaptım. Takımı 10-15 sene önce ikinci lige çıkarmıştık” diyen Karaoğlu, sporla bağını hiç koparmadığını belirtti. “Bizim için başarı sadece kazanç değildir” diyen Karaoğlu, “Memlekete yatırım yapmak, istihdam oluşturmak ve Bayburt ile Trabzon’un adını dünyaya duyurmak en büyük gururumuz” sözleriyle hem iş dünyasına hem de genç girişimcilere ilham verdi.