Ayrımcılık Olur
Çavga, “Türkiye'nin turizm hedeflerine ulaşması amacıyla imkan ve fırsatlarının dünyada tanıtılması, turizm potansiyelinin tüm yönleriyle değerlendirilerek ülke ekonomisine kazandırılması, turizm yatırımlarının, ülke ekonomisindeki payının ve hizmet kalitesinin arttırılması için planlanan ajansın merkezi bir yönetim anlayışında düşünülmesi büyük bir hatadır. Merkezi yapıya sahip bir anlayışla planlanan ajansın coğrafi bölge bazında temsilini sağlamak üzere Marmara ve Akdeniz bölgelerinden ikişer üye, Ege Bölgesi'nden bir üye, Karadeniz ve İç Anadolu bölgelerinden bir üye, Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinden bir üye olarak düşünülmesi toplanan payın dağıtımının ne mantıkla yapılacağının bir göstergesidir. Turizmin hali hazırda gelişmekte olduğu bölgemiz turizmcilerinden yapılacak kesintinin merkezi bütçeye aktarılması ve farklı bölgelere kaydırılması kabul edilebilir bir durum değildir. Turizm tanıtma ve geliştirme ajansı fikir olarak mükemmel ancak yapılanması üzerinde çalışılması gereken bir fikir olarak görünüyor” dedi.
Bakıldığında kalkınma ajanslarının bile bölgelere ayrıldığı bir yapıda, ülkenin genelini ilgilendiren turizm ajansının merkezi bütçeye sahip olması tüm Türkiye’den toplanan katkıların 1-2 bölgeye aktarılmasından başka bir şeye sebep olamaz.
Adaletli Pay Alınmaz
Yıllardır katıldığımız birçok yurt içi ve yurt dışı fuarlarda, bölge varlıklarımızın görsellerine bile yer bulamazken, merkezi mantıkta kurulacak bir ajansta toplanacak katkılardan adaletli pay alabilmemiz düşünülemez.
Bakanlığımızın sosyal medya hesaplarından yapılan paylaşımlara baktığımızda kurulması planlanan ajans ile ilgili niye bu kadar önyargılı olmamız gerektiği tekrardan anlaşılabilir.
Mevcut tasarının Bölge milletvekillerimizin de destekleri ile değiştirilerek Bölgesel mantığa kavuşturulmasını, yönetimini bölge turizm paydaşlarının oluşturmasını ve böylelikle turizm kalkınma ajansının daha işlevsel bir yapıya kavuşturulmasını ümit ediyoruz.
Editör: TE Bilisim