2026 model araçların şubat ayında bayilere ulaşması beklenirken, yıl sonu kampanyalarına rağmen sıfır otomobil fiyatları beklentilerin çok üzerinde seyrediyor. Türkiye’de giriş segmentindeki en uygun modellerin dahi 1 milyon liranın üzerine çıkmasıyla birlikte, araç sahibi olmak giderek daha da zorlaşıyor.
Yıl sonu umudu kısa sürdü: Kampanyalar fiyatları durdurmaya yetmedi
Aralık ayına girilmesiyle birlikte birçok marka, yıl sonu kampanyalarını devreye alarak tüketiciyi showroom’lara çekmeye çalıştı. Ancak beklentilerin aksine fiyatlar, özellikle giriş seviyesindeki modellerde bile milyon sınırını aşmış durumda. Döviz kuru baskısı, vergi yükü ve lojistik maliyetlerdeki artış, kampanyaların etkisini büyük ölçüde sınırlıyor.
Özellikle 2026 model araçların şubat ayına kadar piyasaya giriş yapacak olması nedeniyle bazı markalarda stok eritme çabaları gözlense de, fiyatlar ortalama bir vatandaşın alım gücünün çok üzerinde. Bu durum, tüketicilerin hayalini kurduğu sıfır otomobile ulaşmasını her geçen gün biraz daha zorlaştırıyor.
En ucuz sıfır arabalar listesi: Artık 1 milyon TL altı yok
Aralık 2025 itibarıyla Türkiye pazarında satışta olan en uygun fiyatlı sıfır otomobillerin güncel listesi, otomobil piyasasındaki dramatik yükselişi net şekilde ortaya koyuyor. İşte segmentinin en ucuz modellerinden bazıları:
-
Hyundai i10 1.2 MPI 79PS Jump: 1.165.000 TL
-
KIA Picanto 1.0L 63 PS AMT: 1.260.000 TL
-
Citroen e-C3 Elektrikli: 1.375.000 TL
-
Opel Corsa 1.2 100 HP MT6: 1.390.000 TL
-
Dacia Sandero Stepway TCe 90 Auto: 1.420.000 TL
-
Seat Ibiza 1.0 EcoTSI DSG: 1.427.500 TL
-
Renault Clio 1.0 TCe X-Tronic: 1.536.000 TL
Bu fiyatlar, sadece birkaç ay önceki listelere kıyasla 200 ila 400 bin TL arasında bir artışa işaret ediyor. Özellikle 1,2 milyon – 1,6 milyon TL aralığında ciddi bir yoğunluk oluşmuş durumda. Bu da tüketicilerin artık "en ucuz" model için bile ciddi bir bütçe ayırması gerektiğini ortaya koyuyor.
Şubat sonrası fiyat artışı bekleniyor: Kur ve maliyetler baskılıyor
Uzmanlara göre, mevcut fiyatlar henüz zirve değil. 2026 modellerin bayilere ulaşmasıyla birlikte, şubat ayından itibaren yeni bir fiyat güncellemesi bekleniyor. Bunun başlıca nedenleri arasında;
-
Döviz kurundaki belirsizlik,
-
Artan vergi oranları,
-
Küresel lojistik maliyetlerindeki yükseliş
gösteriliyor.
Ayrıca elektrikli araçlara olan talebin beklenenin altında kalması, yerli üreticileri de fiyat stratejilerini yeniden gözden geçirmeye itiyor. Örneğin Togg T10X’in 1,8 milyon TL üzerindeki fiyatı, tüketicilerin içten yanmalı modellere yönelmesine neden oluyor.
Tüketici tercihi hâlâ “giriş seviyesi” modellerde
Tüm bu artışlara rağmen tüketici ilgisinin hâlâ Hyundai i10, KIA Picanto, Dacia Sandero ve Citroen e-C3 gibi giriş seviyesi modellere yoğunlaştığı görülüyor. Yüksek segmentteki araçlara olan talep ise büyük oranda leasing ve filo satışlarıyla sınırlı kalıyor.
Uygun fiyatlı modellerde krediye erişim, kampanya destekleri ve vergi avantajları tüketicinin kararında belirleyici olmaya devam ediyor. Ancak faiz oranlarının yüksekliği ve kredi sınırlarının daralması, bireysel alıcılar için tabloyu daha da karmaşık hale getiriyor.




