Soyadı Değişikliği Geri Adım! Evlenen Kadınların Hakları Korundu mu? Soyadı Değişikliği Geri Adım! Evlenen Kadınların Hakları Korundu mu?

REKLAM KURULU'NUN KARARLARI

Reklam Kurulu, son toplantısında alışveriş tercihlerini yanlış yönlendirebilecek çevre beyanlı reklamlar, bazı zeytinyağı ve ayakkabı markalarına ceza uygulanmasını kararlaştırdı. Ticaret Bakanlığından yapılan açıklamaya göre, Kurban Bayramı öncesi gerçekleştirilen son toplantıda bazı aldatıcı reklamlar değerlendirildi.

ÇEVRE BEYANLI REKLAMLAR

Kurul, gıda, giyim ve dayanıklı tüketim sektörlerinde faaliyet gösteren 4 şirketin reklamlarında yer alan "doğa dostu", "doğayı senin kadar düşünen" ve "iklim dostu" gibi çevreye ilişkin genel beyanların gerekli bilgiler verilmeden ve tüketiciler nezdinde belirsizliğe neden olacak şekilde kullanıldığı, ayrıca inceleme konusu reklamlarda yer alan çevreye ilişkin iddiaların ispatlanamadığı gerekçeleriyle bu şirketlere idari yaptırım uygulanmasına karar verdi.

HAZİRAN TOPLANTISINDA ALINAN KARARLAR

Haziran toplantısında görüşülen 175 dosyadan 147'sinde mevzuata aykırılık bulundu. Tüketicileri yanıltıcı ve aldatıcı reklamlarla ilgili muhataplara durdurma cezası ile birlikte 20 milyon 100 bin 269 lira idari para cezası verildi. Ayrıca, 3 dosya hakkında erişimin engellenmesi kararı alındı.

TAKLİT AYAKKABI REKLAMLARI

Haziran toplantısında öne çıkan bir diğer gündem maddesi "taklit ayakkabı" reklamları oldu. Özellikle sosyal medyada koruma altındaki markaların logo ve ayırt edici unsurlarının yanıltıcı şekilde kullanıldığı tespit edildi. Bu nedenle 17 reklam veren hakkında idari yaptırım uygulanmasına karar verildi.

COĞRAFİ İŞARETLİ ÜRÜNLER

Reklam Kurulu, tüketicilerin haklarını korumak amacıyla coğrafi işaretli ürünlere ilişkin yanıltıcı uygulamalara karşı da denetimlerini sürdürdü. "Ayvalık zeytinyağı", "Ayvalık organik zeytinyağı", "Ayvalık natural sızma zeytinyağı" gibi ifadeler kullanan 13 firma hakkında reklamları durdurma kararı verildi.

İLK 6 AYDA TOPLAM CEZALAR

Reklam Kurulu, yılın ilk 6 ayında 931 dosya hakkında değerlendirmelerde bulundu ve aldatıcı reklam veya haksız ticari uygulama olduğu tespit edilen 811 dosya hakkında durdurma cezası ile birlikte toplam 127 milyon 433 bin 779 lira idari para cezası uygulanmasını uygun buldu.

Reklam Kurulu, tüketicilerin haklarını korumak amacıyla aldatıcı reklamlara karşı aldığı bu kararlarla önemli bir adım attı. Tüketicilerin doğru bilgiye ulaşmasını sağlamak için denetimlerini titizlikle sürdüren Kurul, bu alandaki çalışmalarına devam edecek.

Kaynak: HABER MERKEZİ