Hükümet, özelleştirmelerden ciddi kaynak girdileri sağladı.
Bu paralarla birlikte iki alana büyük hizmetler getirdi.
1’ncisi sağlık alanında.
Sağlığa hizmet ederken paraya hiç acımadı.
Diğeri ise yol alanında. 20 bin km duble yol yapıldı.
Bu yollar öyle kolay yapılacak yollar değil.
Duble yolların önemli merkezlerine tüneller de yapıldı.
1980’den sonra İtalyan Astaldi firmasının bir türlü bitiremediği Bolu Tüneli tamamlandı.
Arkasından Türkiye’nin o günün şartlarında en uzun tünellerine, Bolaman tünellerine kazma vuruldu.
Trabzonlu Bölge Müdürü Abdulkadir Uraloğlu ile yardımcısı Gürol Marzioğlu’nun döneminde Samsun Bölge Müdürlüğü tarafından tüneller inşa edildi.
Bitmedi, Cankurtaran tünelle geçildi.
Hergün trafik kazası haberi yazdığımız yer gül bahçesine döndü.
Kop tüneli bitti. Artı Araklı ve Bayburt’u birbirine bağlayan Salmankas tünelleri 4 km’nin üzrinde olarak inşa edildi.
Trabzon Karayolları Bölge Müdürlüğü ve Selahattin Bayramçavuş hızını alamadı.
Rize ve bölgenin kabusu olan Ovit’e tünel yapıldı.
Tam 13.5 km. Ve tamamlandı.
Rize Milletvkeili Hasan Karal 2017 yılının sonunda hizmete açılacağını müjdeledi.
Elektrik aksamı yapılıyor.
Gümüşhane-Trabzon Zigana tüneli.
Bu tünelin öyküsünü birkaç kez yazdım
İlk beni arayan isim Hakkı Emiroğlu idi.
‘Zigana tünelinin projesi Karayollarını raflarında. Tufan Aydogan’ı ara.’
Aradım ve bir de taslak proje çizdirip gazeteye Asrın projesi diye bastık.
Tüneli biz yapmadık. Karayolları yaptı.
Ama gündeme getiren ve raftan indirenler olduk. Hayırlı olsun.
O dönemin Karayolları Genel Müdürü Cahit Turhan ile bir sohbetimde Giresun Eğribel tüneli de gündeme gelmişti.
‘Giresunlular kırgın demiştim’
O da yatırım pqrogramında demişti. Yapılıyor.
Trabzon-Rize ve Trabzon-Giresun arasındaki tünelleri saymadım.
Bunca hizmet bunca kaynak.
Türk devleti güçlü.
Bu Türk devleti bunca yatırıma para buldu da Trabzon Güney çevre yoluna mı bulamayacak mı?
Dün Ortahisar Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç gündeme getirdi.
‘Mutlaka yapılmalı’
Rize yapıyor.
Trabzon’da yapabilir.
Zaten Hikmet Sami Türk ve Eyüp Aşık Bakanlıkları döneminde alt yapısını yaptılar.
Güzergahı belli.
İstimlak bedeli olacak.
Ama Trabzon’un öncelikli projesi olacak.
Zira ne kadar kavşak yaparsan yap. Her sabah her evden 3 araç çıkıyor!
Hem Güney Çevre yolu lazım.
Hem de otoban
Karayolları Genel Müdürlüğü yapar.
Parası da var. Plan projesi de!