İngilizceden Rusçaya, Almancadan İspanyolcaya kadar geniş yelpazede eğitim veren kurumun müdürü Sedef Bıyık, “Samimi yaklaştığınız her öğrenci okur, dinler, konuşur, yazar. Başka yolu yok.” dedi.

Gözümüzün gördüğünden kulağımızın duyduğuna kadar... Her dönem revaçtaydı ama özellikle 21.yüzyılın vazgeçilmezi... Teknolojiye, uygulamalara, YZ'ye inat hâlâ bir dil bir insan, kaç dil o kadar insan ya da yeni bir dil yeni bir dünya... Kaşüstü DownTown Shana'da gramersiz, veli-öğrenci iş birliğinde genel İngizceden Rusçaya; Almancadan İspanyolcaya hem sınıfta hem sosyal ortamda hem evde 7'den 70'e tüm yaş gruplarında kelimelerle yen bir dünya inşa ediliyor, yurt içi ve yurt dışı sınavlara hazırlık da dahil... İngilizce Öğretmeni ve aynı zamanda Kurum Müdürü Sedef Bıyık dil öğreniminin şifresini veriyor: Samimiyetle öğrenciye yaklaşıldığında o öğrenci yabancı dilde hem okuyacak hem dinleyecek hem konuşacak hem yazacak. Başka yolu yok!

TAKA: Bizleri ağırladığınız için sizlere çok teşekkür ediyorum. Öncelikle sizleri kısaca tanımak isteriz.

SEDEF BIYIK: Ziyaretiniz için biz de sizlere teşekkür ediyoruz İsmim Sedef Bıyık Trabzon doğumluyum. Karadeniz Teknik Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı mezunuyum. İngilizce öğretmeniyim ve Kurum müdürüyüm.

OKULUMUZU FAALİYETE GEÇİRDİK

TAKA: Kurumunuzun kuruluş hikâyesi ve misyonunu anlatır mısınız?

SEDEF BIYIK: Kurucumuz Zeren Yağmur Ayar, İngiliz Dili ve Edebiyatı öğrencisi. Babası Muzaffer Zafer Ayar İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümünde doktor öğretim görevlisi olarak gören yağıyor. Zeren Yağmur Ayar, dil alanında eğitim gören bir öğrenci olması, dil alanında ilerlemek istemesi ayrıca hem şehrimizde hem de Yomra'da böyle bir eğitim alanına ihtiyaç olduğundan dolayı bir adım attılar sonra da böyle bir dil okulu faaliyete girdi.

İFADEDE ZORLANIYORLAR

TAKA: Dil öğretiminde benimsediğiniz temel eğitim felsefesi nedir?

SEDEF BIYIK: Bizim en büyük kanayan yaramız öğrencilerimizin İngilizceyi biliyor olması ama bir noktada da kendilerini ifade etmekte zorluk çekiyor olmalarıdır. Bizim en büyük dayanak noktamız da burası oldu. Öğrencilerin gramerden çok kendilerini anlatabiliyor olmaları, kelime bilgilerini geliştirmeleri, okuduklarını anlayabilmelerini sağlamak bizim en büyük dayanak noktamız. Ayrıca öğrencilerimizin kurumumuza geldiklerinde bizim onlardan isteğimiz kendilerini rahat hissediyor olmaları ve kendilerini ifade etmede de istekli olmalarıdır. Biz buradan yola çıktık. O yüzden eğitim sistemimizi başta kitaplarımız olmak üzere ders programımızı, yıllık planlarımızı buna göre entegre ettik. Buna dayalı bir dil eğitimi veriyoruz.

FARKIMIZ KÜÇÜK YANLIŞLARI DÜZELTMEK

TAKA: Kurumunuzda uygulamış olduğunuz eğitim programınızı diğer dil okullarından ayıran en belirgin özellikler nelerdir?

SEDEF BIYIK: Butik bir kurum olarak açıkçası dil eğitiminde en bireysel ilgiye öncelik veriyoru. Bu sebeple sınıflarımız 10 kişiliktir hiçbir sınıfımızda 11 öğrenci göremezsiniz. Örnek vermek gerekirse küçük yaş gruplarında öğrenci "pensıl" olarak okunan İngilizce "pencil" ifadesini duyduğu gibi yazabilir. Biz bu durumu öğrencide kontrol edemez isek bir süre veya bir ömür boyu bu durum o öğrenciler ömür boyu kalabilir. O yüzden burada özel ilginin çok önemli olduğunu düşünüyoruz. Hataları, küçük yapılmış yanlışları birebir düzeltmeye gayret ediyoruz. En büyük farklarımızdan da birinin bu olduğunu düşünüyoruz. Kurumunuzda bireysel etütlerimiz var. Birebir ilgimizi öğrencilerimizin üzerinden bırakmıyoruz.

İŞBİRLİĞİ ÖNEMLİ

TAKA: Öğrencinin ilgili ve başarılı olduğu alanları keşfetmek ve öğrenciyi de bu yönde yönlendirmek başarıyı da beraberinde getiriyordur.

SEDEF BIYIK: Özellikle aile ile birlikte velilerimizle işbirliği içinde olmak çok önemli. Öğrenci burada derste aktif olabiliyor. Ancak evde ödevini yapmıyor olabilir. Dil bir süreklilik istiyor. Öğrencinin buradaki aktifliğini evde de sağlamaya çalışıyoruz. Bu noktada da kullandığımız sistem vasıtasıyla veli öğrencinin ödevini online olarak görebiliyor. Ayrıca öğrencinin ders içi aktifliğini öğrenebiliyor. Bunun dışında biz de birebir iletişimde kalarak hem sistemde hem birebirde veli ile işbirliği içinde öğrencinin devamını ve sürekliliğini sağlamaya çalışıyoruz.

FARKLIYIZ ÇÜNKÜ…

TAKA: Öğrencilerle birlikte velilere yönelik bir programınız var mı?

SEDEF BIYIK: Özellikle yaz okulumuzda etkinlikler düzenliyoruz. Bunu daha fazla yapmaya çalışıyoruz. Hem sosyal sorumluluk hem de kurs için düzenlediğimiz etkinliklerimizle anne- çocuk; baba-çocuk birlikte etkinliklere katılıyorlar. Yaz okulu döneminde de etkinliklerimize velilerimizi katıyoruz. Bunun dışında Kurum içerisinde bilgi yarışmaları olsun sinema etkinlikleri olsun, bu tarz faaliyetlerle öğrencileri eğlendirerek işleyişe entegre etmiş oluyoruz.

GELECEĞE HAZIRLIYORUZ

TAKA: Başarıya ulaşmış çocukları yurt dışına göndermek gibi ödüllendirmelerinizin de olduğunu biliyoruz. Hangi yaş gruplarına ve seviyelerine göre eğitim veriyorsunuz? Nasıl bir yöntem izliyorsunuz?

SEDEF BIYIK: Her yaş grubundan öğrencimiz bulunuyor. Okul öncesi, ilkokul, ortaokul. Bunlar okul dönemi öğrencilerimiz. Genel İngilizce ile birlikte lise ve üniversite öğrencilerimizi de eğitime katıyoruz. Çalışan gruplarımız da bulunuyor. Ayrıca sınav gruplarımız var. Bu sınav gruplarımızda hem yurt içinde hem de yurt dışı ile ilgili sınavlara hazırlanan öğrencilerimiz bulunuyor.

AYRIM YAPMIYORUZ

İlkokul, ortaokul bazında seviye belirlemek için öğrencilerimizi sınava tabi tutuyoruz. Ancak sınıf içi performanslara göre katılımlarına bağlı olarak da değerlendirmelerimiz hem günlük hem haftalık oluyor. Çünkü öğrenci eğer seviyesine uygun bir sınıfta değilse sınıfta sıkılıyor. Bizim 2.sınıf, 3.sınıf gibi bir ayrımımız yok. Karma sınıflarımız var. Bir sınıfta dörtler beşler bir arada olabiliyor. Seviyelerine göre sınıf oluşturmak hem bizler hem de öğrenci için önem taşıyor.

PLANLAMA YAPIYORUZ

TAKA: Yabancı dil eğitiminde 4 dil becerisi'ni nasıl dengeliyorsunuz?

SEDEF BIYIK: Öncelikle kitaplarımızı dört dil beceri üzerine seçiyoruz. Bu kitapların içinde hiçbir gramer konusu bulunmuyor. Kitaplarımız bu yönde bizlere çok iyi bir planlayıcı oluyor. Biz sadece buna ekstra materyal sağlıyoruz. Paragrafı okuma, sonrasında onu dinleme, ardından onun üzerine konuşma ve buradan yola çıkarak konu üzerinden bir şeyler yazma şeklinde derslerimiz işleniyor. Sadece bir ders, yazma yapmamız öğrencimizi sıkacaktır. Öğretmenimiz sınıfın o günkü moduna ve öğrencilerimizin katılımına göre farklı bir dil becerisi üzerinde duruluyor.

OVFORD YAYINLARI İLE EĞİTİM

TAKA: Faaliyet döneminizde yurt dışı ortak bir çalışmalarınız oluyor mu?

SEDEF BIYIK: Kitaplarımızı Oxford yayınlarından belirliyoruz. Ayrıca akıllı tahtalarımız var. Öğrencilerimiz sadece kitaptan deftere yazı yazarak ilerlemiyor. İnteraktif bir ders işleyişimiz var. Akıllı tahtalarımız var. Öğrencilerimi sistemimiz vasıtasıyla evden de online olarak ödevlerini yapabiliyorlar.

İLGİLERİNE GÖRE DERS

TAKA: Öğrencilerin motivasyonunu artırmak için nasıl bir öğrenme ortamı oluşturuyorsunuz?

SEDEF BIYIK: Dil eğitiminde en önemli hususlardan birinin tamamen samimiyet olduğuna inanıyoruz. Öğrencilerimizle birebir iletişimle her birinin karakteri ve gelişimine göre ilerleme sağlıyoruz, yaklaşımda bulunuyoruz. Bu samimiyetten dolayı da öğrencilerimizi derste sıkmamaya çalışıyoruz. Eğlenme ve dersi bir arada tutuyoruz. Özellikle öğretmenlerimiz öğrencilerimizin ilgi alanlarına göre bir çalışma hazırlıyor. Örneğin futbolla ilgilenen erkek öğrencilerimize futbol temalı kağıtlar hazırlıyoruz, küçük yaş grubundaki öğrencilerimize yönelik çizgi film karakterleri üzerinden bir çalışma entegre ediyoruz. Ödüllendirme yöntemini kullanıyoruz. Bütün çalışmasını yapmış olan öğrencilerimize günün sonunda sticker veriyoruz. Bu gibi birçok etkinliğimize öğrencilerimiz yoğun bir ilgi gösteriyorlar.

KENDİNİ İFADE EDEBİLMELİ

TAKA: Şehrimizde hemşehrilerimizin dile yatkınlığı ne ölçüdedir? Teknolojinin gelişmesi ile birlikte dil öğretimi yapan kurumlara olan ilgi azaldı mı?

SEDEF BIYIK: İlimiz genelinde dil kurslarına daha büyük bir ilginin olduğunu rahatlıkla görebiliyoruz. Artık anne babalar şunun farkındalar: Ülke içi veya yurt dışı nerede çalışırsa çalışsın nerede eğitim görürse görsün öğrencinin kendini ifade etmeye ihtiyacı var. Hem kendi dilinde hem de yabancı dilde. Bu noktada da okuldaki eğitime destek olarak kurslara başvuruyorlar Sadece çocuklar için değil kendileri için de bu farkındalık oluşmuş durumda. Çok farklı meslek dallarından çok farklı öğrencimiz var. Her yaş grubundan öğrencilerimiz bulunuyor. Trabzon içerisinde bütün yabancı dil kurslarında da bu farkındalık oluşmuş durumda.

ÖĞRENCİLERİ DESTEKLİYORUZ

TAKA: Kurum olarak bundan sonraki hedefleriniz nelerdir?

SEDEF BIYIK: Öncelikli olarak bütün öğrencilerimizin kurumumuzda mutlu ve kendilerini rahat hissettikleri bir eğitim görmelerini istiyoruz. Ayrıca bizler de kurum olarak büyümeyi hedefliyoruz. Elimizden geldiğince öğrencilerimizi tüm yıl boyunca desteklemeye devam edeceğiz.