Cumhurbaşkanı Erdoğan, yarın Trabzon’da olacak.
 
Ekonomiden, yatırımlara, spordan, yerel siyasete sayısız dosya önüne gelecek.
 
Erdoğan, 2002’den beri Karadeniz bölgesindeki illere 100 katrilyon liralık hizmet götürdü.
 
Erdoğan’ın geçtiğimiz aylarda ‘Trabzon’a demiryolu projesini çalışın’ mesajını hatırlıyoruz.
 
Bu ziyaretinde konunun daha berrak olmasını temenni ediyoruz.
 
Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları resmi web sitesinde yer alan projeler bölümünde planlanan demiryolları projelerinde Erzincan-Trabzon Demiryolu projesi yer aldı.
 
Projenin haritası ile birlikte planlanan 16 proje arasında yer alan Erzincan-Demiryolu Projesinde güzergah olarak Erzincan-Gümüşhane-Trabzon üzeri hat tek hattın olduğu görüldü.
 
Başbakan Yıldırım da Erzincan’daki toplu açılışlarda, ‘Erzincan’ı Trabzon’a bağlayacağız.
Erzincan’ı Elazığ’a da bağlayacağız.
Trabzon’dan Batum’a da demir yolunu bağlayarak oradan da Orta Asya’ya bağlanacağız.’ demişti.
 
Takip edilmeyen, günün konjonktürüne hapsedilen projelerin yürümesi imkansız.
 
Trabzon’un bir yığın bekleyen problemi var.
 
Demiryolu da bunlardan sadece biri.
 
Değişen çağda ulaşımda da alternatiflerin geliştirilmesi kaçınılmaz.
 
Trabzon, Gümüşhane, Erzincan demiryolunun hikayesi uzun zamandır konuşuluyor.
 
Aslına bakılırsa 50 yıl önce hayata geçmesi gerekirdi.
 
Kuru bir proje ve dostlar alışverişte görsün değil.
 
Trabzon’un Karadeniz’in Erzincan üzerinden İran bağlantısı gerçekleşmiş olacak.
 
Bu sadece iç pazar değil, uluslararası pazara raylı sistemlerle ve bölge ticaretinin daha fazla gelişmesi anlamını taşıyor.
 
Uluslararası rekabete ayak uydurmak için bu şart.
 
Batum sahil yolu bağlantısı ise ülkeler arasında özellikle Rusya ve Çin’den gelen hatta Soçi Limanı’na gelen raylı sistemi aynı zamanda Türkiye sınırları içerisine girmesi anlamını taşıyor.
 
Doğu-Batı ve güney eksenindeki ticaretin gelişmesi her iki yönden bakıldığında Türkiye’nin bu bağlantıları kurması dış açık veren, cari açığı 50 milyar dolar seviyelerine çıkan ülkemiz ekonomisi açısından son derece önemli.
 
TTSO Başkanı Suat Hacısalihoğlu da, ‘Geleceğe dönük Trabzon-Erzincan ve Trabzon-Batum demir yolu bölgenin ekonomik gelişmesine büyük katkı sağlayacaktır’ diyor.
 
Bu hat sadece Doğu Karadeniz özelinde değil, Samsun ve Sarp’ı da kapsayacak bir hat olarak gelişecektir.
 
Zira, Sayın Cumhurbaşkanımız bu yönde mesajı daha önceki Trabzon ziyaretlerinde vermiştir.
 
Rize Sanayi Odası’ndan güneye inecek şekilde gelişecek demiryolu projesine yapılan itirazlar ve bunun mutsuzluğa yol açacak şeklindeki ifadelerin altını doldurmak gerekir.
 
İpekyolu Güzergahının canlanması, Gümüşhane madenlerinin işletilmesi ve taşınması, GAP’tan taşınacak ürünler, Trabzon limanına inen malların Arsin Yatırım Adası, İyidere lojistik ile bütünleşeceğini Batum’la noktalanacağını anlamak gerekir.
 
Bundan tüm bölge insanı fayda sağlar.
 
2023 hedefini her şeyin önünde tutan Tayyip Bey, Karadeniz’den aldığı desteğin karşılığını vefalılığa verdiği önemle mutlaka yerine getirecektir.
 
Bunun en dikkat çekici sonucu demiryolunun hayata geçmesi ile olur kanaatindeyim.